Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog wat oefenen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog wat oefenen...

Een verloren vlinder...

Exposure Time: 0.0100 s (1/100)
    Aperture: f/5.6
    ISO Equiv.: 200
    Exposure Bias: -2.00
    Whitebalance: Auto
    Metering Mode: matrix

De kat uit de boom kijken...

Exposure Time: 2.000 s
    ISO Equiv.: 400
    Metering Mode: matrix

Tussen de mensen in Brussel...

Exposure Time: 0.200 s (1/5)

ISO Equiv.: 3200
    Metering Mode: center weight

Wat vinden jullie ervan?
    Istelle
    istelle

Re: Nog wat oefenen...

De verloren vlinder vind ik het mooist, maar knip dat rechtse stuk zwart er eens van af tot je een vierkant formaat overhoudt.
    Dan wordt de compositie veel mooier.

Comment

Die vlinder is idd de beste. Het is een beetje een silhouet geworden, dat komt omdat de (matrix)lichtmeting vooral het licht vlak in het midden meet en daardoor de rest donker maakt.

Foto #2 weet ik niet wat daarmee gebeurd is, maar die is zo wazig als wat.

Foto #3 geeft wat vreemde kleurzwemen, kan zo horen, ik weet het niet. Wat me wel opvalt is dat je een zeer hoge ISO waarde gebruikt. Weet natuurlijk niet welk toestel je gebruikt. Maar als totaal vind ik de foto niks hebben.

Geeft niks, vooral blijven oefenen, dat is echt de beste leermeester!
      Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
      Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
      Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

Comment

Ik zie hier 3 verschillende foto's, ik zie hier ook drie foto's in een vorm die je hier nauwelijks of niet tegenkomt. Je wilt iets anders laten zien dan de traditionele foto's die hier de reveu passeren op BD. Om die reden zeg ik al
        Dit is alleen maar te waarderen afgezien van het feit dat de foto's of zijn.
        Dit zou meer moeten gebeuren zonder dat de mensen niet moeten bang zijn dat er wordt gelachen met hun foto's. Ik zou zeggen bezig blijven met wat je bezig bent, zodanig dat het wat boeiender wordt voor de Comments gever.

OT
        f 1Denk ik dat er door te croppen sterkere compo's inzitten. Deze is voor mij een ruwe diamant die nog wat bewerking nodig heeft.

F 2 Voor mij maaakt het wazig zijn de foto. Het is iets dat we niet gewoon zijn, maar ik denk dat deze foto een mooi kader en een muur nodig heeft. Hier op BD verliest ze van haar waarde. Voor alle duidelijkheid dit is niet een pleidooi dat alle foto moeten wazig zijn.

F 3 Dit vind ik een schitterend compo. Straalt rust en drukte uit. Kleur mag van mij. Maakt er iets speciaal van.
        Ik zou wel links het been croppen.
        Sterke foto
        Robby BB
        Last edited by robbydorine; 14 oktober 2009, 12:56.
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

dank u voor jullie reacties...
          Istelle
          istelle

Comment

Mijn Comment aangepast. moet natuurlijk zijn
            "Dit zou meer moeten gebeuren zonder dat de mensen niet moeten bang zijn dat er wordt gelachen met hun foto's"
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
            X