Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer: zonsondergang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste keer: zonsondergang

Graag jullie kritieken als jullie willen.
    Dit is een eerste maal dat ik een zonsondergang probeer vast te leggen. Heb wat zitten experimenteren met langere sluitertijd en diafragma instellingen. ISO waarden heb ik zo laag mogelijk proberen te houden. Had wel wat moeite om een mooie balans te verkrijgen tussen donkere partijen en het fellere licht van de zonsondergang

Deze laatste is genomen met de zonsondergang op m'n rug. Effe geprobeerd de gloed op de skyline vast te leggen.

www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Re: Eerste keer: zonsondergang

Foto 1:
    Toch wel wat uitgebrand die zon en het glas in de gebouwen, misschien enkele minuten langer wachten totdat de zon dieper onder de horizon staat. dan krijg je de gloed en niet het felle licht. Verder mis ik scherpte, ik kan niet echt zeggen waar de focus stond.

Foto 2:
    Zelfde probleemke, uitgebrande zon. Wel een leuk idee, die cabinnekes. Maar ik zou een andere hoek hebben genomen. Verder storen de flatgebouwen links.

Foto 3: Veruit de beste, maar niet echt een zonsondergang Zeker niet kwa kleur. En wel heel veel blauw.

Hier is een voorbeeldje met een zwakkere zon , als het stoort laat het even weten en dan doe ik het weg
    [Mod]
    2.5. Geen foto’s in het onderwerp van een ander.
    Plaats géén (andere) foto's in een onderwerp dat iemand anders heeft gestart, anders haal je de aandacht weg van de foto's geplaatst door de onderwerpstarter en dat kan leiden tot conflictsituaties. Bewerkingen plaatsen van foto's van de onderwerpstarter (mits hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft), mag natuurlijk wel.

Mvg,
    Sannepoes

Groet Flash
    Last edited by flashsplash; 26 september 2009, 20:42.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

[Mod]
      2.5. Geen foto’s in het onderwerp van een ander.
      Plaats géén (andere) foto's in een onderwerp dat iemand anders heeft gestart, anders haal je de aandacht weg van de foto's geplaatst door de onderwerpstarter en dat kan leiden tot conflictsituaties. Bewerkingen plaatsen van foto's van de onderwerpstarter (mits hij/zij daar geen bezwaar tegen heeft), mag natuurlijk wel.

Mvg,
      Sannepoes
      Oeps sorry.... bedankt om mij er op attent te maken. Misschien een link plaatsen ?

Groet Flash

Comment

Linkjes zijn bij mijn weten geen probleem

Comment

TXS Sannepoes,
          Linkje is geplaatst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Graag jullie kritieken als jullie willen.
            Dit is een eerste maal dat ik een zonsondergang probeer vast te leggen. Heb wat zitten experimenteren met langere sluitertijd en diafragma instellingen. ISO waarden heb ik zo laag mogelijk proberen te houden. Had wel wat moeite om een mooie balans te verkrijgen tussen donkere partijen en het fellere licht van de zonsondergang
            Langere sluitertijden?
            Bedoel je niet kortere sluitertijden?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Wat ik bedoelde was dat ik m'n sluiter zo lang mogelijk open wou zetten, om zoveel mogelijk belicht te krijgen, oplettende dat ik niet teveel uitgebrand kreeg.

Kwestie van de scherpte op de eerste heb je volledig gelijk. Ik was me meer aan het concentreren op een rijk kleurenpallet

Bedankt voor de comments alvast!
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Wat ik bedoelde was dat ik m'n sluiter zo lang mogelijk open wou zetten, om zoveel mogelijk belicht te krijgen, oplettende dat ik niet teveel uitgebrand kreeg.

Kwestie van de scherpte op de eerste heb je volledig gelijk. Ik was me meer aan het concentreren op een rijk kleurenpallet

Bedankt voor de comments alvast!
                Dat rijk kleurenpallet heb je inderdaad .
                Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Working...
                X