Hallo allen, ik volg momenteel een cursus fotografie om de basics een beetje onder de knie te krijgen. We hebben onlangs de opdracht gekregen om te werken rond ritme, en daarom had ik graag wat kritiek gekregen om te zien wat ok is en wat beter kan. Alvast bedankt!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ritme
Collapse
X
-
-
Re: Ritme
Het gaat niet alleen om ritme, maar ook over compositie. Dit laatste is niet of nauwelijks in je foto's terug te vinden.
Eerste foto. Hier zijn niet alleen de paaltjes belangrijk, maar ook de trottoirband. Zorg dat de trottoirband in de linker onderhoek van de foto eindigt. Daarnaast is er teveel groen boven de paaltjes. Trek een denkbeeldige lijn langs de bovenzijde van de paaltjes (het punt waar het groen begint) en laat die lijn eindigen in de rechter bovenhoek van de foto.
Tweede foto. Om te beginnen heb je een mooi uitgangspunt gekozen (bovenzijde van de trappen op één lijn). Dat uitgangspunt moet je echter nog wel recht zetten (evenwijdige verticale lijnen). Boven aan de gevel is een punt. Neem dat punt als rechterbovenhoek van de foto.
Derde foto. Wat stoort in de foto zijn de klemmen. Crop het middendeel van de foto tot portretstand (maar wel zodanig dat je geen klemmen meer ziet). Zorg dat de hoeken aan de onderzijde van de foto gelijk vallen met de witte lijnen.
Overigens had je bij de laatste foto een kleinere lensopening (grotere diafragmawaarde) moeten nemen. Dan was alles van voor- tot achtergrond scherp.
Veel plezier op je cursus.
Comment
-
Re: Ritme
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtWaarom?
Dit vind ik zo één van die starre fotoclubregeltjes.
Ik vind foto één goed zoals ze is.
Comment
-
Comment