Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag feedback - leerproces

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graag feedback - leerproces

Ik weet niet goed in welke subforum ik dit moet posten want er bestaat niet echt een subforum voor. Bij beginners mag je max. 3 foto's posten. Ik vind het zo moeilijk iets te zeggen over enkele foto's. Ik wil graag feedback over een heel reeks. Misschien is dit forum niet geschikt maar dan hoor ik het ook graag.
    Ik ben 3-tal maand bezig met fotografie en wil mij er graag meer in verdiepen. Op technisch vlak dan. Zit hier ook al een paar maanden op dit forum rond te surfen. Heb al enorm veel bijgeleerd waarvoor dank aan alle leden. Ik heb mij ook ingeschreven voor Belgiumdigital live.

Recent ben ik naar Praag gegaan voor werk en tijdens de openingsdrink heb ik foto's zitten trekken van de mensen. Persoonlijk vind ik de foto's vrij goed, zeker omdat ik nog niet alle technische kennis heb om in low light situaties foto's te trekken.

Het probleem is dat ik beperkt ben tot 3-tal foto's. Is het nergens mogelijk om een link te plaatsen naar de album zodat de meer ervaren fotografen hun mening erop kunnen geven?

Avast bedankt

edit:
    Link toegevoegd en 3 foto's gekozen
    Hier is de link:

90-tal foto's
    De meeste foto's zijn getrokken op 400 iso, tussen f1.8 en 2.8 en met een 50mm f1.8
    al de portretten met flash en sfeer zonder flash
    Ik kijk uit naar jullie reactie

Last edited by hung; 26 september 2009, 19:13.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Re: Graag feedback - leerproces

doe er effe 500 pix bij, denk dat dat zeker de moeite is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Niet slecht voor een eerste foto, maar de achtergrond vind ik wat te chaotisch.
      Het model opzich vind ik wel OK.

Groeten DJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DermontJelle Bekijk bericht
        Niet slecht voor een eerste foto, maar de achtergrond vind ik wat te chaotisch.
        Het model opzich vind ik wel OK.

Groeten DJ
        Zie, dit is wat ik bedoel. Bedankt voor de opmerking. Maar ik zou dus liever een algemeen beeld hebben van heel de reeks. Ik heb deze foto gekozen om te posten niet omdat ik het technisch een mooie foto vind maar omdat ik wist dat de borsten aandacht zouden trekken. En maar gelukkig dat je het model mooi vindt want dat is Alizee, ex miss Belgie.
        facebook - Instagram

Comment

Wat je kan doen is bv. 3 foto's in een onderwerp plaatsen en daarbij een link naar je webalbum. Mensen kunnen zo een kijkje gaan nemen.

Als je foto's hier plaatst, probeer ze dan groter te plaatsen (max. 900 pixels aan de langste zijde). Dat vergemakkelijkt het kijkcomfort en kunnen mensen tips geven.

Over de foto zelf. De achtergrond is in mijn ogen goed "vervaagd", een goed gebruik van dof waar ik van hou. Maar ik krijg de indruk dat de foto scheef staat, dit kan je zien aan de lampen in het plafond, die hellen over naar links.
          Het model lijkt scherp (nogal moeilijk te zien op zo'n kleine foto), maar ik vind haar krap in het kader (afgekapte armen).

@Dermont Jelle: wij beperken ons tot het geven van commentaar op de foto, niet op het model.

Comment

@Dermont Jelle: wij beperken ons tot het geven van commentaar op de foto, niet op het model.
            Wij....klinkt erg denegrerend Sannepoes, met alle respekt.
            En sinds wanneer mogen we geen feedback over modellen geven? Styling, houding, gezichtsuitdrukking.....
            Als een model DE foto is, dan is het niet meer dan normaal dan dat het model ook beoordeeld wordt.

Comment

Ik vind het toch wat onkies om commentaar te geven op een scheve neus, of lelijke tanden of een dikke buik of zoiets.
              Anderzijds vind ik positieve comments, bij een "knap" model even weinig ter zake doend op een fotografieforum.
              Het gaat hem om de fotografische expressie, niet om de inhoud.
              Net zoals opmerkingen over de schoonheid of de lelijkheid van een gebouw bij architectuurfoto's eigenlijk niet ter zake doen.
              Ik begrijp dus de opmerking van sannepoes, maar het was misschien niet zo handig uitgedrukt.

Opmerkingen over kleding of makeup vind ik dan wel weer kunnen, omdat in vele gevallen de fotograaf hier de hand in heeft. En vooral wat makeup betreft bedoel ik dan, want je ziet hier soms nogal wat van karnavaleske toestanden hoor. Dingen die een foto echt breken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Wat je kan doen is bv. 3 foto's in een onderwerp plaatsen en daarbij een link naar je webalbum. Mensen kunnen zo een kijkje gaan nemen.

Als je foto's hier plaatst, probeer ze dan groter te plaatsen (max. 900 pixels aan de langste zijde). Dat vergemakkelijkt het kijkcomfort en kunnen mensen tips geven.

Over de foto zelf. De achtergrond is in mijn ogen goed "vervaagd", een goed gebruik van dof waar ik van hou. Maar ik krijg de indruk dat de foto scheef staat, dit kan je zien aan de lampen in het plafond, die hellen over naar links.
                Het model lijkt scherp (nogal moeilijk te zien op zo'n kleine foto), maar ik vind haar krap in het kader (afgekapte armen).

Bedankt, het was mij zelfs nog niet opgevallen dat de foto niet recht stond. Zijn de criteria even streng wanneer je foto's trekt op een party in vergelijking met een studio portret? Je krijgt vaak niet de kans om op alles te letten zeker nu ik nog onervaren ben.

Ik heb mijn post aangepast met drie gekozen foto's en heb de link erbij gezet, hier nogmaals:

Ik hoor graag jullie feedback
                alvast bedankt
                facebook - Instagram

Comment

@Hung: Kan je de oorspronkelijke foto terug plaatsen, als 1 van de 3? Bedoeling is dat je de oorspronkelijke foto niet verwijdert. Nu slaat de commentaar van sommige mensen op niets omdat de foto weg is

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Wij....klinkt erg denegrerend Sannepoes, met alle respekt.
                  En sinds wanneer mogen we geen feedback over modellen geven? Styling, houding, gezichtsuitdrukking.....
                  Als een model DE foto is, dan is het niet meer dan normaal dan dat het model ook beoordeeld wordt.
                  Achteraf even mijn post terug gelezen en het komt inderdaad niet over hoe ik het bedoeld heb.

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z
                  Ik vind het toch wat onkies om commentaar te geven op een scheve neus, of lelijke tanden of een dikke buik of zoiets.
                  Anderzijds vind ik positieve comments, bij een "knap" model even weinig ter zake doend op een fotografieforum.
                  Het gaat hem om de fotografische expressie, niet om de inhoud.
                  Net zoals opmerkingen over de schoonheid of de lelijkheid van een gebouw bij architectuurfoto's eigenlijk niet ter zake doen.
                  Ik begrijp dus de opmerking van sannepoes, maar het was misschien niet zo handig uitgedrukt.

Opmerkingen over kleding of makeup vind ik dan wel weer kunnen, omdat in vele gevallen de fotograaf hier de hand in heeft. En vooral wat makeup betreft bedoel ik dan, want je ziet hier soms nogal wat van karnavaleske toestanden hoor. Dingen die een foto echt breken.
                  Dit is exact wat ik bedoelde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    @Hung: Kan je de oorspronkelijke foto terug plaatsen, als 1 van de 3? Bedoeling is dat je de oorspronkelijke foto niet verwijdert. Nu slaat de commentaar van sommige mensen op niets omdat de foto weg is
                    Ik breng dit in orde

edit: aagenpast
                    facebook - Instagram

Comment

IN mijn ogen heb je je een beetje te eenzijdig gefocust. Je hebt wel foto's gemaakt van de mensen die op die party aanwezig waren, maar met die drie foto's (en ook niet met de hele reeks) heb ik geen flauw idee van wat voor party of feest of whatever het was. Het enige wat ik eruit kan halen is een reeks al dan niet saaie portretjes, en behalve hier of daar een décolleté vrij weinig wat eruit springt. Ik zie vooral middenmatigheid, wat foto's die ok zijn, en nog meer foto's waar je je flits wel heel enthousiast erover hebt gegooid. En vooral: dat licht mag veel zachter, de composities mogen véél gevarieerder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                        en nog meer foto's waar je je flits wel heel enthousiast erover hebt gegooid. En vooral: dat licht mag veel zachter, de composities mogen véél gevarieerder.
                        Dus te veel geflitst?
                        Al het geflits was onrechtsreeks, hoe kan ik nog minder flitsen? Buiten dan zonder flits?

Meer variatie is een heel goed punt. Zal ik zeker aan denken

edit: kan je mij een pm sturen met een link van foto's die je op party's hebt getrokken? Wil graag zien hoe het wel moet, bedankt
                        facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                          Dus te veel geflitst?
                          Al het geflits was onrechtsreeks, hoe kan ik nog minder flitsen? Buiten dan zonder flits?

Meer variatie is een heel goed punt. Zal ik zeker aan denken

edit: kan je mij een pm sturen met een link van foto's die je op party's hebt getrokken? Wil graag zien hoe het wel moet, bedankt
                          Dag Hung,

Ik ga eens op zoek voor je naar eigen voorbeelden, maar die staan niet online. Dat moet ik dan ook nog eens doen.

Qua flitsen, het gaat niet altijd om rechtstreeks flitsen of niet. Ik bedoel, ik heb het gevoel dat je daar in een vrij matig belichte omgeving aan het werk was (als ik je sfeerbeelden zie) terwijl je portretten zodanig geflitst zijn dat het lijkt alsof je daar in een ruimte staat met véél en felle verlichting, en dan nog eens wat extra licht in hun gezicht. Persoonlijk zou ik géén flash tegen het plafond gooien als dat plafond ook in beeld komt (om maar een voorbeeld te geven, niet direct als reflectie op jouw foto's). Rechtstreeks flitsen (eventueel op pakweg -2 à -3) lijkt me dan interessanter. Op andere momenten flits je dan misschien weer eens helemaal niet. Op nog andere momenten gooi je net wél een flits op vol vermogen in iemand gezicht.

Dit zijn 2 vb van foto's in omstandigheden waar anderen foto's hebben gemaakt met een vergelijkbare look-'n-feel als die van jou.

Hier loopt ergens al maanden (of misschien al een jaar) een draadje over partyfotografie. Daar komen heel verschillende werkwijzen en inzichten op partyfotografie bij elkaar. Sommige dingen die je daar leest gaan ook lijnrecht in tegen hoe ik het zie, hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                            Dag Hung,

Ik ga eens op zoek voor je naar eigen voorbeelden, maar die staan niet online. Dat moet ik dan ook nog eens doen.

Qua flitsen, het gaat niet altijd om rechtstreeks flitsen of niet. Ik bedoel, ik heb het gevoel dat je daar in een vrij matig belichte omgeving aan het werk was (als ik je sfeerbeelden zie) terwijl je portretten zodanig geflitst zijn dat het lijkt alsof je daar in een ruimte staat met véél en felle verlichting, en dan nog eens wat extra licht in hun gezicht. Persoonlijk zou ik géén flash tegen het plafond gooien als dat plafond ook in beeld komt (om maar een voorbeeld te geven, niet direct als reflectie op jouw foto's). Rechtstreeks flitsen (eventueel op pakweg -2 à -3) lijkt me dan interessanter. Op andere momenten flits je dan misschien weer eens helemaal niet. Op nog andere momenten gooi je net wél een flits op vol vermogen in iemand gezicht.

Dit zijn 2 vb van foto's in omstandigheden waar anderen foto's hebben gemaakt met een vergelijkbare look-'n-feel als die van jou.

Hier loopt ergens al maanden (of misschien al een jaar) een draadje over partyfotografie. Daar komen heel verschillende werkwijzen en inzichten op partyfotografie bij elkaar. Sommige dingen die je daar leest gaan ook lijnrecht in tegen hoe ik het zie, hoor.

Bedankt voor de uitleg, ben ik zeker wat mee.
                            Ik ga zal eens gaan zoeken naar die thread (draadje klinkt zo raar maar is hier veel gebruikt).
                            Mochten je foto's online komen, stuur maar door. Ik ben geen partyfotograaf maar ben graag voorbereid als er een leuk moment is om foto's te trekken.
                            Ben in ieder geval blij met de tips en ga dit meteen eens uitspitten.
                            facebook - Instagram

Comment

Working...
                            X