Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Touwtrekken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Touwtrekken

    Hoi allemaal,

    Nog een paar foto's van het Schots weekend 2009 (Alden Biesen).
    Comments en tips & trics altijd zeer welgekomen.







    Groetjes,
    Paulusz

  • #2
    Re: Touwtrekken

    Hey,
    Ik vind dat de foto's weergeven wat er gaande is.
    Je kan zo uit de foto halen dat touwtrekken geen simpel karwei is. Voor de tweede foto is de achtergrond alleen wat jammer, maar uit ervaring weet ik dat je meestal niet te kiezen hebt op zo'n moment en je er de achtergrond dus moet bijnemen.
    Groeten, deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Touwtrekken

      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
      Hey,
      Ik vind dat de foto's weergeven wat er gaande is.
      Je kan zo uit de foto halen dat touwtrekken geen simpel karwei is. Voor de tweede foto is de achtergrond alleen wat jammer, maar uit ervaring weet ik dat je meestal niet te kiezen hebt op zo'n moment en je er de achtergrond dus moet bijnemen.
      Groeten, deka
      Wou exact het zelfde typen

      Groeten Dimitri Van de Velde

      Comment


      • #4
        Re: Touwtrekken

        Weet iemand eigenlijk wie dit is? (Ploeg?)

        Comment


        • #5
          Re: Touwtrekken

          ik zou een veel ...veel ...veel ...lager standpunt innemen sorry grapje: kon het niet laten

          de expressies op die zijn gezicht zijn wel niet te doen ...mooi vastgelegd...zoals hierboven al vermeld, soms moet je de achtergrond erbij nemen...

          Comment


          • #6
            Re: Touwtrekken

            Oorspronkelijk geplaatst door mirs Bekijk bericht
            ik zou een veel ...veel ...veel ...lager standpunt innemen sorry grapje: kon het niet laten
            hij ging het waarschijnlijk niet gemerkt hebben want zijn ogen zijn toe

            idd beiden goed in beeld gebracht, mooie expressies, de eerste heeft een mooie lijn die u helemaal de foto doet bekijken (klein muggenzifterij, die ene persoon mist een stukje van zijn voet)

            Goed gedaan

            Groeten, GekkouJin
            Leave no footprints, just shoot pictures

            Comment


            • #7
              Re: Touwtrekken

              Oorspronkelijk geplaatst door PullerMania Bekijk bericht
              Weet iemand eigenlijk wie dit is? (Ploeg?)
              Hier vind je de uitslagen maar ze staan er nog niet op... Onze ploeg werd tweede, was er zelf niet door trouwfeest van broer

              over de foto's, eerst spijtig van de voet vind ik...
              Tweede knappe gezichtuitdrukking, inderdaad achtergrond maar je kan die mensen moeilijk wegjagen hé
              Last edited by saintlambert; 25 september 2009, 22:01.
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Touwtrekken

                Bedankt voor alle comments
                Bij dit soort van fotografie heb je de achtergrond helaas niet te kiezen. Ik vond ze toch de moeite om ze te posten door de mooie expressies.
                Bij foto één mis ik inderdaad een stukje voet en dat had de foto wel een stuk beter gemaakt.
                Volgend jaar doe ik dit sowieso over

                Groetjes,
                Paulusz

                Comment


                • #9
                  Re: Touwtrekken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Paulusz Bekijk bericht
                  Bij dit soort van fotografie heb je de achtergrond helaas niet te kiezen.
                  De achtergrond misschien niet, maar wel de wijze waarop die weergegeven wordt.
                  - Je kunt de achtergrond 'wegflitsen'
                  - Je kunt een lange lens nemen en een grote lensopening (DOF)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Touwtrekken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                    De achtergrond misschien niet, maar wel de wijze waarop die weergegeven wordt.
                    - Je kunt de achtergrond 'wegflitsen'
                    - Je kunt een lange lens nemen en een grote lensopening (DOF)
                    Wil je dit eens nader uitleggen ?
                    Moet je dan zomen om een grotere dof te verkrijgen ?
                    => met mijn 18-105 mm lensje heb ik dat al gedaan maar een verschil zit er toch niet echt in, wel met een 18-300 mm lens ???

                    Groeten Dimitri Van de Velde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Touwtrekken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
                      Wil je dit eens nader uitleggen ?
                      Moet je dan zomen om een grotere dof te verkrijgen ?
                      => met mijn 18-105 mm lensje heb ik dat al gedaan maar een verschil zit er toch niet echt in, wel met een 18-300 mm lens ???

                      Groeten Dimitri Van de Velde
                      Naar ik aanneem, doel je op de laatste opmerking: een langere lens en een grote lensopening.
                      Indien je de achtergrond wazig wilt hebben (of nog mooier een mooi bokeh), dien je afstand te nemen tot het onderwerp en een grote lensopening. Dat levert per definitie uitsluitend rond het onderwerp scherpte (voor meer informatie: ga naar dofmaster.com). Om toch nog een goede compositie te krijgen, moet je dan inzoomen.
                      Bij een 18-105 mm neem je 'dus' 105 mm en de grootste lensopening (kleinste diafragmagetal).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Touwtrekken

                        Goede momentopnames, die gezichten spreken wel boekdelen.
                        De achtergrond is natuurlijk een probleem op zulke manifestaties.....zonder volk zou er natuurlijk ook geen manifestatie zijn....
                        "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                        Comment

                        Working...
                        X