Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Egel in tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Egel in tuin

Gisteren in onze tuin gefotografeerd. Dit is de eerste keer dat ik een egel kan fotograferen.

Re: Egel in tuin

0 REACTIE'S beschamend.

Eerst en vooral wil ik het volgende zeggen. hoe goed bedoeld zou ik deze egel nooit gefotografeerd hebben. Een egel is een nachtdier met zeer gevoelige ogen. En jij vlamt er dan plotseling met je flits op. Moet je zelf eens bij je eigen proberen enn half uurtje in de donker staan en dan uw flits van zo kort bij laten afgaan.. Hou daar in het vervolg rekening mee. Dit geld voor ieder dier en mens.

Wat het compo betreft. Je hebt nu een foto van een egel en dat is het dan. Dieren kun je beter op ooghoogte fotograferen, dat is de basis regel. In dit geval zou ik dit gedaan hebben (zonder de flits te gebruiken)
    Robby G L
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik ben akkoord met Robby, die egel zal nog een tijdje sterretjes gezien hebben. Ik vind het een énige diersoort, prachtige beestjes.

Over de foto: de egel staat heel centraal, er is weinig boeiend buiten de egel. Wat op de grond gaan liggen om (zoals Robby zegt) wat meer op ooghoogte te komen zou al veel verbeteren denk ik. Ik weet niet waar de egel juist zat, maar misschien was er wat meer te doen met de achtergrond of omgeving.

groeten,
      Jeroen
      ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
      Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

Comment

Jullie hebben beide gelijk. Ik had er niet bij stilgestaan dat een flits storend was voor een egel. Ik had ook niet gekeken naar beeldopbouw of een ander standpunt innemen om een foto te maken. Alles ging vrij snel om dit dier te fotograferen. Tevens ben ik er van geschrokken hoe snel een egel kan zijn en hoe snel hij een afstand kan afleggen. Bedankt voor de opbouwende commentaar.

Comment

Working...
        X