Eventjes een vraag i.v.m. de keuzeprogramma's.
Foto 1 is gemaakt in de stand aperture-priority, f/6.3, iso op 100 gezet en white balance op cloudy.
Foto 2 maakte ik na mijn toestel op "sport" te zetten minder dan 10 minuten later op dezelfde locatie, reiger had zich wat verplaatst (5-tal meter).
Hierbij ging de sluitertijd van 1/160 naar 1/500, iso van 100 naar 320, diafragma bleef in of meer gelijk.
Ik plaats hieronder beide foto's onbewerkt, enkel crop.
Ik plaats ze speciaal naast elkaar om beter te kunnen vergelijken.
Wat mij opviel is dat de kleuren in foto 2 veel "echter" zijn, kan dit enkel liggen aan de sluitertijd ,speelt iso ook bij kleuren of ligt dit aan de keuze van de white-balance?
Foto1:
Exposure Time = 1/160"
F Number = F6.3
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 100
Light Source = Cloudy weather
Foto2
Exposure Time = 1/500"
F Number = F5.6
Exposure Program = Action program
ISO Speed Ratings = 320
Light Source = unknown
Ik weet niet of mijn vraag correct neergeschreven is maar eigenlijk komt het erop neer dat foto 2 voor mij stukken beter is terwijl ik eigenlijk een verkeerde instelling kies en toch een betere foto verkrijg...
Foto 1 is gemaakt in de stand aperture-priority, f/6.3, iso op 100 gezet en white balance op cloudy.
Foto 2 maakte ik na mijn toestel op "sport" te zetten minder dan 10 minuten later op dezelfde locatie, reiger had zich wat verplaatst (5-tal meter).
Hierbij ging de sluitertijd van 1/160 naar 1/500, iso van 100 naar 320, diafragma bleef in of meer gelijk.
Ik plaats hieronder beide foto's onbewerkt, enkel crop.
Ik plaats ze speciaal naast elkaar om beter te kunnen vergelijken.
Wat mij opviel is dat de kleuren in foto 2 veel "echter" zijn, kan dit enkel liggen aan de sluitertijd ,speelt iso ook bij kleuren of ligt dit aan de keuze van de white-balance?
Foto1:
Exposure Time = 1/160"
F Number = F6.3
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 100
Light Source = Cloudy weather
Foto2
Exposure Time = 1/500"
F Number = F5.6
Exposure Program = Action program
ISO Speed Ratings = 320
Light Source = unknown
Ik weet niet of mijn vraag correct neergeschreven is maar eigenlijk komt het erop neer dat foto 2 voor mij stukken beter is terwijl ik eigenlijk een verkeerde instelling kies en toch een betere foto verkrijg...
Comment