Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste probeersel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1ste probeersel

Hey!

Ben een absolute beginner met eerste spiegelreflexcamera en zit nu wat te 'prutsen' om het toestel een beetje te leren kennen. De drie foto's hieronder zijn resultaatjes van dat gepruts die ik zelf wel redelijk geslaagd vond (lees: enorm verschil met wat ik gewend was van compactje). Weet goed dat er technisch en qua compositie van alles aan schort (de tweede bv erg overbelicht... als vind ik het zelf wel iets hebben... ), ben gewoon erg benieuwd naar jullie commentaren en tips. Laat jullie gaan!

Re: 1ste probeersel

Foto 1: Mooie compositie maar helaas niet scherp genoeg..

Foto 2: Verkeerde witbalans en te weinig detail in de witte haren van de kat, bovendien mis je ook scherpte.

Foto 3: De beste van de drie, mooie DOF, maar toch mis ik ook wat scherpte op de bloem zelf, vooral op de voorste bladeren.

PS: als je een reeks post, zorg ervoor dat ze verband houden met elkaar. Dit is nu niet het geval en maakt het moeilijker om de foto's te beoordelen.

Mvg
    Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

Comment

Scherpte is hier wat beslist over of
      Voor mij reden de scherpte
      Als deze scherp hadden geweest dan had ik gezegd.
      Middenste had zelfs voor mij super geweest.
      Wat ik aan absolute beginners altijd meegeef is fotografeer in het begin op Automatisch en stel scherp handmatig. Dit handmatig scherp stellen is een Basic dat je onder de knie moet hebben omdat de A Focus niet altijd juist werkt. Ga na welke instellingen die je toestel in auto gebruikt en kijkt naar het resultaat goed of slecht, neem eventueel nota's
      Robby G L
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Thx voor de reacie en tips, allebei!
        Robby, dat van dat scherpstellen ga ik zeker proberen!

Comment

Working...
        X