Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkrot weeshuis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verkrot weeshuis

Afgelopen weekend een bezoekje gebracht aan het onderstaande pand. Erg mooie lichtinval op sommige plaatsen...

Jammer dat de tweede foto zo wazig is. Met een statief was het waarschijnlijk beter geweest Dat wordt mijn volgende uitgave...

www.urbxplorers.be

Re: Verkrot weeshuis

Hey Fritzz,

Ik denk dat je beter het forumreglement even leest. De Mod(erator)s gaan niet happy zijn met meerdere topics per dag.

Groetjes,
    Paulusz

Comment

Ik zal ter compensatie twee weken geen nieuw topic beginnen dan
      Als het niet mag, kan ie gerust verwijderd worden, geen enkel probleem
      www.urbxplorers.be

Comment

Hoewel ik bij geen enkele foto een wow-effect heb, vind ik het wel een mooie reeks met vooral goeie compo's en een voorkeur voor de eerste, maar die is nog wat te warm naar mijn gevoel.. De lichtvlakken op de grond zijn erg mooi, maar het detail is eruit, ze zijn volledig wit en alle vorm is uitgebrand.

Bij de 2e idem, het sterke licht brandt alle detail weg.. Zoiets kan je volgende keer oplossen door vb een 2e foto te nemen, exact aan de eerste, maar met een kortere sluiter. Achteraf kan je beide combineren in fotoshop en net zoveel licht weggommen tot er detail uit de korte opname tevoorschijn komt. De scherpte valt nog wel mee, het gaat hier meer om het concept en het licht. Er zit ook wat veel blauw in,vind ik.

Commentaar op de laatste laat ik aan iemand anders over..

Al bij al goeie reeks hoor, volgende keer statief mee en RAW-bestandjes schieten, dat geeft je wat meer flexibiliteit. Zet ook even de EXIF info erbij, dan kunnen we mss nog wel wat tips geven.
        Go with the flow high on life.
        Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lightmotiv Bekijk bericht
          Hoewel ik bij geen enkele foto een wow-effect heb, vind ik het wel een mooie reeks met vooral goeie compo's en een voorkeur voor de eerste, maar die is nog wat te warm naar mijn gevoel.. De lichtvlakken op de grond zijn erg mooi, maar het detail is eruit, ze zijn volledig wit en alle vorm is uitgebrand.

Bij de 2e idem, het sterke licht brandt alle detail weg.. Zoiets kan je volgende keer oplossen door vb een 2e foto te nemen, exact aan de eerste, maar met een kortere sluiter. Achteraf kan je beide combineren in fotoshop en net zoveel licht weggommen tot er detail uit de korte opname tevoorschijn komt. De scherpte valt nog wel mee, het gaat hier meer om het concept en het licht. Er zit ook wat veel blauw in,vind ik.

Commentaar op de laatste laat ik aan iemand anders over..

Al bij al goeie reeks hoor, volgende keer statief mee en RAW-bestandjes schieten, dat geeft je wat meer flexibiliteit. Zet ook even de EXIF info erbij, dan kunnen we mss nog wel wat tips geven.
          Ik volg hierin. Je composities zijn mooi gekozen, maar met de juiste belichting zou je je foto's zeker een wow-faktor kunnen bezorgen!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

De foto's zijn genomen met een Panasonic Lumix DMC TZ4
            Ik denk niet dat je hierop RAW-bestanden kan schieten. Met het juiste licht heb ik idd veel problemen, maar alles is dan ook met auto-instelling getrokken.
            Een vuile gewoonte die ik mij moet afleren. De exif kan ik dus niet zo direct geven
            Last edited by Fritzz; 22 september 2009, 09:32.
            www.urbxplorers.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Ik volg hierin. Je composities zijn mooi gekozen, maar met de juiste belichting zou je je foto's zeker een wow-faktor kunnen bezorgen!
              mee eens.
              de exif zit er trouwens nog in hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X