Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Hey,
Persoonlijk hou ik niet zo van Z/W maar dat is ieder zijn meug.
Er staat inderdaad veel op wat eigenlijk de foto wel interessant maakt. Het contrast tussen de limousine en de man met de korte broek, de achtergrond algemeen en ook bv de portier met het petje en de hond maken de foto boeiend.
Te veel wit vraagt te veel aandacht. Foto kijkt voor mij daardoor heel moeilijk. Misschien veel te zien, maar ik ben door het teveel aan wit niet echt geneigd om te willen kijken. Wat was jou onderwerp eigenlijk ?
Heeft er iemand trouwens weet van prive-leraars in de buurt van Gent/oudenaarde?
Beste Joris..
Festina vraagt aan jou "wat is het onderwerp" en jij vraagt of er privé leeraars zijn in je omgeving.
Bij BD zitten genoeg mensen met kennis die je vooruit willen helpen zoals Festina die een antwoord van je verwacht of niet op je eventueel tips te geven voor de volgende keer..Als hij dan wat moeite doet om je te helpen dan is dat in jou voordeel als je er iets mee doet..Als je hier op BD gaat rondneuzen dan zul je tips genoeg krijgen en misschien heb je genoeg aan al de "BD priveé leraren" ?
Echter als je geen gehoor geeft aan de opmerkingen dan is het uiteraard beter om een priveé leraar te gaan zoeken..Tis maar een tip hoor en niet aanvallend bedoeld.
Als we je kunnen helpen hier op BD dan doen we dat graag..
Voor de rest volg in Chris zijn mening..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Beste Joris..
Festina vraagt aan jou "wat is het onderwerp" en jij vraagt of er privé leeraars zijn in je omgeving.
Bij BD zitten genoeg mensen met kennis die je vooruit willen helpen zoals Festina die een antwoord van je verwacht of niet op je eventueel tips te geven voor de volgende keer..Als hij dan wat moeite doet om je te helpen dan is dat in jou voordeel als je er iets mee doet..Als je hier op BD gaat rondneuzen dan zul je tips genoeg krijgen en misschien heb je genoeg aan al de "BD priveé leraren" ?
Echter als je geen gehoor geeft aan de opmerkingen dan is het uiteraard beter om een priveé leraar te gaan zoeken..Tis maar een tip hoor en niet aanvallend bedoeld.
Als we je kunnen helpen hier op BD dan doen we dat graag..
Voor de rest volg in Chris zijn mening..
wat Festina bedoelt met de vraag "Wat is jou onderwerp", is volgens mij: waar probeerde je op te focusen met deze foto, wat wilde je precies vastleggen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder
zoals ik al zei in mijn comment: ik ben een absolute leek die graag wil bijleren...
En wat het onderwerp betreft... ik vond het gewoon zo'n bijzonder iets, een limousine met een soort nepchauffeur en daar die man in zijn short en die kraker erbij. Meer dan dat is het niet ;-) Was gewoon een bizar beeld.
zoals ik al zei in mijn comment: ik ben een absolute leek die graag wil bijleren...
En wat het onderwerp betreft... ik vond het gewoon zo'n bijzonder iets, een limousine met een soort nepchauffeur en daar die man in zijn short en die kraker erbij. Meer dan dat is het niet ;-) Was gewoon een bizar beeld.
N u weten we al iets meer over de foto.
Als je als dit als titel zou geven dan zouden we al een beter beeld hebben over wat je probeerd te registreren snap je? En das beter om te oordelen.
Ik zag ook gewoon een foto die ten eerste door je beperkte kennis niet goed is technisch wat al de helft van je post doet verbelen letterlijk en figuurlijk..en als we dan geen boodschap zien in je prent of verhaal dan is het al helemaal gissen wat je bedoeld..
MAar dat is niet erg hoor en je hoeft je niet aangesproken te voelen.
Het is inderdaad een raar beeld dat er een bizar beeld dat er iemand met een limousine stop in een teleurgegane omgeving die moet wijken voor een project waardoor hnderden mensen onteigend worden.En de kraker die heel waarscheinlijk zijn onbegrip gaat uiten..
Tja dat is al nieuws een hele tijd en wordt overal uitvoerig besproken..
Maar ze hebben de strijd tegen het kapitalisme verloren wat een goede titel zou zijn voor je foto trwouwens en er is geen weg terug voor deze mensen van Doel..
De foto is te fel overbelicht.
Als je je toestel op matrix meting zet als beginner zal je een meer dan goed beeld krijgen. Het best zorgen dat je sluitertijd hoog genoeg staat om alles scherp te vangen.
Een Diafragma van 8 zou voldoende moeten zijn met helder weer en je kan ook eventueel inflitsen. Liefst als je camera het toelaat in RAW fotograferen zodat je achteraf in een RAW programma de belichting,witbalans e.d manueel nog kan opschroeven.
Open je foto dan in een fotobewerkingsprogramma en verklein hem in BD sizer wat hier gebruikt word.
Succes en hopelijk gaat je volgende opname beter zijn kwa belichting.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Ik snap je bedoeling, maar het komt er onvoldoende uit voor mij, voornamelijk door de overbelichting. Ik zag er echter een totaalbeeld in... Iemand in een limousine die een bezoek brengt aan een "bezienswaardigheid" of een "rampgebied", en de mensen op de achtergrond doen vermoeden dat er iets te zien is, want ik meen nog camera's te zien. Ik zag het totaalbeeld als onderwerp, en niet zozeer de mensen op de voorgrond. Wil je die weergeven, kon je ze m.i. beter isoleren. Er zit veel in de foto, en treffend vind ik dan weer de hond die een plaats krijgt in de limousine, en de mensen die er rond staan, die in de schabouwelijke omgeving wonen, het contrast tussen de omgeving en de limousine op zich, en ik dacht ook aan "ramptoerisme", al doen de tuinstoelen iets anders vermoeden.
't Zou een goeie foto zijn, voor mij, mocht de belichting beter zitten.
Btw, nog een vraagje... kwam deze foto zo uit het doosje ?
Het zou interessant zijn de exif te kennen, want normaal gesproken, loopt deze foto zelfs niet fout op automatisch.
Last edited by FestinaLente; 18 september 2009, 17:51.
Het mooie idilische verleden van doel en de ronduit triestige en schandalige toekomst van dit polderdorp in het achterhoofd houdend, is het op zich wel een bizarre maar zeer geslaagde foto, zonder het te hebben over de kwaliteit.
Vorige week ben ik ook nog plaatjes gaan schieten aldaar. Om voor mezelf de zeer mooie en artistieke muurschilderingen te vereeuwigen van dit ten dode opgeschreven Polderdorp. Op zondag sta je daar zeker niet alleen om plaatjes te schieten hoor!!
Ik woon op een kleine 10 km van Doel en het heeft iets van een spookstad die nog door enkelen van wat leefbaars wordt voorzien! Het plein op de achtergrond staat vol meubelen van krakers die er in zeer primitieve omstandigheden leven en wat bijverdienen door de verkoop van fruit en zelfgemaakte soep. De poepchique limo op de voorgrond is het totaal omgekeerde.
Nogmaals, het concept van de foto is ronduit schitterend en alles is er in verwerkt. Armoede, rijkdom, leegloop en afbraak, wanhoop en de oprukkende industrie.
Maar dat is dan een zeer persoonlijke mening hoor. Jammer van de overbelichting, want als je dit plaatje nog eens wil schieten zal je het zelf in scéne moeten zetten.
Groeten, Jakke.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Ik snap je bedoeling, maar het komt er onvoldoende uit voor mij, voornamelijk door de overbelichting. Ik zag er echter een totaalbeeld in... Iemand in een limousine die een bezoek brengt aan een "bezienswaardigheid" of een "rampgebied", en de mensen op de achtergrond doen vermoeden dat er iets te zien is, want ik meen nog camera's te zien. Ik zag het totaalbeeld als onderwerp, en niet zozeer de mensen op de voorgrond. Wil je die weergeven, kon je ze m.i. beter isoleren. Er zit veel in de foto, en treffend vind ik dan weer de hond die een plaats krijgt in de limousine, en de mensen die er rond staan, die in de schabouwelijke omgeving wonen, het contrast tussen de omgeving en de limousine op zich, en ik dacht ook aan "ramptoerisme", al doen de tuinstoelen iets anders vermoeden.
't Zou een goeie foto zijn, voor mij, mocht de belichting beter zitten.
Btw, nog een vraagje... kwam deze foto zo uit het doosje ?
Het zou interessant zijn de exif te kennen, want normaal gesproken, loopt deze foto zelfs niet fout op automatisch.
Dit is inderdaad niet de originele foto. Kan ik de orginele hier nog posten of is dat tegen de regels?
Kan bij het gegeven commentaar nog weinig aan toe voegen, moet me over de volle lijn bij mij voorgangers aansluiten.
Ik vind het onderwerp speciaal, veel contrasten maar de overbelichte punten (vooral de limo) vragen veel te veel aandacht wat jammer is.
Het was natuurlijk niet gemakkelijk, witte limo, witte korte broek, zonnig weer.
Ivm je vraag over de orig foto. Als ik me niet vergis, is het toegelaten om een foto bij te posten indien het om een aanpassing of verbetering betreft.
Zou wel de z/w laten staan, zo hebben mensen die later komen zien nog een idee waar de eerste reacties over gingen.
Comment