Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zee en vrouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zee en vrouw

    Hoi,

    bij deze plaats ik mijn eerste foto's eens op dit forum.
    Laat gerust waten wat jullie ervan vinden en wat er beter moet.



    Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 50,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -1/3



    Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 179,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 100
    Compensation: EV -1/3




    Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 55,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F10,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -1/3


    mvg
    Andries
    Last edited by Sg6; 17 september 2009, 16:44.

  • #2
    Re: Zee en vrouw

    Je post hier 3 verschillende foto's die uiteindelijk met elkaar niets te maken, hebben.
    Dit is teveel van het goed. Dit is moeilijk om zo te beoordelen. Begin met 1 foto dit zal minder mensen afschrikken om een comment te plaatsen.
    Je exif en info maken je foto er niet beter om. Wederom dit bemoeilijkt het aflezen en het vlot beoordelen van je foto's.
    Ik ga voor de middenste omdat deze voor mij het intressantste is voor te beoordelen en ook omdat ik visser ben.
    Je plaatst hier je eerste foto's en je slaat ons al met fotobewerking om de oren.
    Deze bewerking gaat er over. Je zit hier met een compo van een visser en de boot.
    Voor mij kan je hier niet zomaar met de knopjes van de DOF spelen in je prog.
    Probeer deze DOF te bereiken door de instellingen van je toestel en lens
    Voor mij is de onscherpte storend op deze wijze.
    Sorry voor de harde comment
    Hou het simpel en laat in de eerste plaats je toestel het werk doen
    RobbyG L
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Zee en vrouw

      bij de eerste vind ik de hand van de vrouw een beetje raar staan omdat haar arm niet mee op de foto staat. Van het technische heb ik zelf nog niet genoeg verstand om er commentaar op te geven. Ik raad je wel aan je exif gewoon even onder je foto te zetten ipv op de foto.
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

      Comment


      • #4
        Re: Zee en vrouw

        Heb mss idd wat overdreven met die dof maar kon op dit moment niet lager gaan dan F5.6 om die dof te bereiken dus dacht ik om dit een handje bij te helpen adhv een progje.
        Ofwel ben ik verkeerd bezig met instellingen...

        Heb de Exif eronder geplaats.

        Ik hou rekening dat ik volgende keer 1 foto plaats.

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Zee en vrouw

          Je mag gerust drie foto's plaatsen, zoals het reglement ook aangeeft.
          Wat Robby bedoelde was dat 3 foto's van een zelfde onderwerp iets gemakkelijker kijkt en beoordeeld. Dus bv. 3 foto's van de zee, of drie foto's van de dame in kwestie.
          Alhoewel je dit niet strikt moet doen in de beginnershoek in tegenstelling tot bv. Fotobeoordeling. Zie hieronder ook een greep uit het forumreglement ivm het plaatsen van foto's.

          2.3. Maximaal aantal foto’s per nieuw onderwerp?
          Binnen de fotohoek is het toegestaan om:
          - Max. 3 foto’s per nieuw topic in de beginnershoek te plaatsen.
          - Max. 3 foto’s van éénzelfde onderwerp per nieuw topic in de fotobeoordeling forums te plaatsen.
          Wat de foto's zelf betreft, geef ik Robby gelijk ivm de bewerking van foto 2. Het bootje daarentegen is wel mooi scherp.
          De foto van de dame is ongelukkig met de afgehakte hand. Tijdens het maken van de foto even op letten. Je had nog plek om op te schuiven naar links voor een arm daar er aan de rechterkant nog veel plek was.
          Last edited by Sannepoes; 17 september 2009, 17:28.

          Comment


          • #6
            Re: Zee en vrouw

            Foto 1: daar had je beter de vrouw rechts in beeld gezet.
            Foto 2: zoals al gezegd,de bewerking maakt de fot er voor mij niet beter op, eerder het tegendeel
            Foto 3: vind ik niet echt intressant als onderwerp, de horizon staat nu ook nogal centraal, en die twee paaltjes zo net naast de rand is ook een beetje spijtig.

            De instellingen die je gebruikt zijn wel "de correcte" (als zoiets al bestaat) voor de situatie.
            I put the sexy in dyslexia

            Comment


            • #7
              Re: Zee en vrouw

              Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
              Je mag gerust drie foto's plaatsen, zoals het reglement ook aangeeft.
              Wat Robby bedoelde was dat 3 foto's van een zelfde onderwerp iets gemakkelijker kijkt en beoordeeld. Dus bv. 3 foto's van de zee, of drie foto's van de dame in kwestie.
              Alhoewel je dit niet strikt moet doen in de beginnershoek in tegenstelling tot bv. Fotobeoordeling. Zie hieronder ook een greep uit het forumreglement ivm het plaatsen van foto's.



              Wat de foto's zelf betreft, geef ik Robby gelijk ivm de bewerking van foto 2. Het bootje daarentegen is wel mooi scherp.
              De foto van de dame is ongelukkig met de afgehakte hand. Tijdens het maken van de foto even op letten. Je had nog plek om op te schuiven naar links voor een arm daar er aan de rechterkant nog veel plek was.

              Roby G L
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: Zee en vrouw

                Hallo,
                Ik ben volledig akkoord met men voorgangers.
                De dame zou ik volledig rechts geplaatst hebben, maar is wat scherpte, kleur en licht wel goed.
                De tweede foto geeft de indruk dat ik door een verkeerde bril kijk.
                De derde is inderdaad een beetje saai maar wel mooi scherp.

                Groetjes, Dani
                Groetjes, Dani

                Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
                http://www.panoramio.com/user/1445365

                Comment


                • #9
                  Re: Zee en vrouw

                  Dank voor jullie commentaar.
                  we gaan hier iets uit leren.

                  mvg
                  Andries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zee en vrouw

                    eerste: leuke belichting.
                    tweede: toch wel aardig gedaan.
                    derde: de helft van de lucht eraf beter.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zee en vrouw

                      Maak eens een andere uitsnede van foto 1.
                      bijvoorbeeld:
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                      Je ziet dat de foto meer tot zijn recht komt, ook zie je nu dat de hand stoort.

                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zee en vrouw

                        Ziet er inderdaad veel beter uit Antoine. We gaan er nog zeer knappe foto's van maken Andries.

                        Groetjes aan beide,
                        Dani
                        Groetjes, Dani

                        Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
                        http://www.panoramio.com/user/1445365

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zee en vrouw

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                          Maak eens een andere uitsnede van foto 1.
                          bijvoorbeeld:
                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                          Je ziet dat de foto meer tot zijn recht komt, ook zie je nu dat de hand stoort.

                          mvg
                          Antoine
                          De foto wordt sterker maar verliest daarbij toch een stuk van de vakantiesfeer met het zwemdok achteraan. Nu heb je een heel andere foto. Wat niet wegneemt dat het een goede crop is.
                          Robby
                          Last edited by robbydorine; 18 september 2009, 22:28.
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zee en vrouw

                            Goeie belichting in de drie foto's.
                            Jammer dat de hand uit het niets komt in de eerste, en ja, ze, het model, had misschien beter aan de andere kant van het plaatje gestaan.
                            Tweede... als je zo'n bewerking doet, zou ik ze proberen toch ietwat realistisch te houden, en niet te overdrijven. Alles wat op één lijn licht, evenver van de lens verwijderd, is normaal scherp. Ik vind het toch helemaal geen slechte foto, met diepte en wisselwerking voorgrond / achtergrond.
                            Derde vind ik ook goed gekadreerd, verticaal dan, maar horizontaal, zou je meer de gulden snede gebruikt kunnen hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zee en vrouw

                              Vinden jullie deze foto hieronder beter dan dan wat er boven staat?

                              Comment

                              Working...
                              X