Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugge vanuit een andere hoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brugge vanuit een andere hoek

    Opdracht was om Brugge eens op een andere manier proberen te fotograferen.
    Laat maar weten wat jullie ervan vinden.







    [mod]Je afbeeldingen zijn veel te groot, daarom heb ik ze achter een linkje geplaatst. De langste zijde van een afbeelding mag max. 900 pixels zijn en het bestand mag max. 400KB zijn. Gelieve de nodige aanpassingen te doen en dan dit berichtje terug aan te passen via de knop "Aanpassen".

    Mvg,

    David - Photoclix[/mod]


    Nieuwe poging, foto's te groot geplaatst.




    Last edited by deka; 17 september 2009, 07:24. Reden: foto's te groot geplaatst
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

  • #2
    Re: Brugge vanuit een andere hoek

    veeeeeeel te groot hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Brugge vanuit een andere hoek

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      veeeeeeel te groot hoor.
      grt,bouk.
      Bouk,
      Foto's zijn ondertussen aangepast. Had inderdaad te groot materiaal gepost.
      Deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: Brugge vanuit een andere hoek

        Vind ze wel oké.
        1. Detailmoment, niet slecht, zou iets in het mandje mogen uitpiepen nu dat die open staat. Spijtig van die schijfremmen, is iets te modern in het kader.
        2. persoonlijk de beste, laat in het midden of dit een toerist is of een inwoner (gok op Amerikaanse toerist, heeft juist naar de ansichtkaarten gezien want hij heeft zijn leesbril nog op) staat er mooi scherp op. klein beetje spijtig dat de mouw er juist niet volledig opstaat (muggezifterij).
        3. mooi standpunt, alleen spijtig van die steigers.

        Groetjes, Dani
        Groetjes, Dani

        Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
        http://www.panoramio.com/user/1445365

        Comment


        • #5
          Re: Brugge vanuit een andere hoek

          3. mooi standpunt, alleen spijtig van die steigers.

          daar kan de fotograaf niks aan doen , ikzelf ben ook van Brugge , en dat ik in feite een typisch beeld van Brugge , als de ene toren ontdaan is van zn steiger , plaatsen ze aan de volgende een steiger.

          Ik vind de foto's geslaagd

          lorenzo
          http://jalbum.net/users/urbanbruges/
          Nikon D50 - Tamron Aspherical LD XR Di II 18 - 200 met Cokin polarizatiefilter - Nikon AF-S Nikkor 18 - 105 1:3.5-5.6 G ED VR - Nikon Speedlight SB-24

          Comment


          • #6
            Re: Brugge vanuit een andere hoek

            Oorspronkelijk geplaatst door Amber-Tgirl Bekijk bericht
            3. mooi standpunt, alleen spijtig van die steigers.

            daar kan de fotograaf niks aan doen , ikzelf ben ook van Brugge , en dat ik in feite een typisch beeld van Brugge , als de ene toren ontdaan is van zn steiger , plaatsen ze aan de volgende een steiger.

            Ik vind de foto's geslaagd

            lorenzo
            Natuurlijk kan de fotograaf daar niets aan doen, dit is, zoals je zegt, dikwijls onvermijdelijk en een ergernis voor de fotograaf.

            Groetjes, Dani
            Groetjes, Dani

            Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
            http://www.panoramio.com/user/1445365

            Comment


            • #7
              Re: Brugge vanuit een andere hoek

              vind de tweede de beste, maar om eerlijk te zijn vind ik het niet echt zo'n "andere hoek". Zeker van de derde bestaan volgens mij al duizenden exemplaren uit dat standpunt. Nu goed: mijn persoonlijke mening. Foto's zijn zeker niet slecht. Heb zelf ook al eens geprobeerd de O.l.v. goed in beeld te brengen, maar is eigenlijk niet zo evident...

              Comment


              • #8
                Re: Brugge vanuit een andere hoek

                Van deze reeks vind ik de derde de beste, maar 't zijn geen slechte foto's m.i.
                Bij de eerste vind ik te veel storende elementen in de achtergrond zitten, waar ik liever een stukje echt Brugge zag staan, zodat de kar perfect gesitueerd is, het bruggetje i.p.v. de boom bijvoorbeeld, maar je hebt daar weinig keuze.
                De tweede lijkt een hipshot, is niet slecht, maar als ik naar het gezicht van de man kijk, stoort me de reflectie in de bril toch wel.
                De derde is misschien al veel gedaan, maar de lijnen zitten goed, niet te veel takken, maar ze geven voor mij voldoende diepte mee. Natuur en architectuur in één beeld, architectuur in de groene omgeving, geen slechte voor mij.

                Comment


                • #9
                  Re: Brugge vanuit een andere hoek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Amber-Tgirl Bekijk bericht
                  3. mooi standpunt, alleen spijtig van die steigers.

                  daar kan de fotograaf niks aan doen , ikzelf ben ook van Brugge , en dat ik in feite een typisch beeld van Brugge , als de ene toren ontdaan is van zn steiger , plaatsen ze aan de volgende een steiger.

                  Ik vind de foto's geslaagd

                  lorenzo
                  Oorspronkelijk geplaatst door Idee Bekijk bericht
                  Vind ze wel oké.
                  1. Detailmoment, niet slecht, zou iets in het mandje mogen uitpiepen nu dat die open staat. Spijtig van die schijfremmen, is iets te modern in het kader.
                  2. persoonlijk de beste, laat in het midden of dit een toerist is of een inwoner (gok op Amerikaanse toerist, heeft juist naar de ansichtkaarten gezien want hij heeft zijn leesbril nog op) staat er mooi scherp op. klein beetje spijtig dat de mouw er juist niet volledig opstaat (muggezifterij).
                  3. mooi standpunt, alleen spijtig van die steigers.

                  Groetjes, Dani
                  Dani, Lorenzo

                  Bedankt voor het bekijken van de foto's.
                  Dani, het was een toerist die gewillig voor mij op de foto wilde staan. Denk niet dat het een Amerikaan was, want hij sprak toch geen engels ... Zo zie je maar dat foto's voor iedereen weer een andere betekenis kunnen hebben.
                  De steigers waren er nu eenmaal, zoals Lorenzo al aangaf en dan hangt dit natuurlijk van persoonlijke smaak af als die er wel of niet op de foto mogen.
                  Wat betreft de jasmouw kan ik je wel een punt geven, Dani. Maar er stond nog een lelijke afvalcontainer in de weg, waardoor ik dus wat heb moeten snijden in de foto.

                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brugge vanuit een andere hoek

                    Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasVM Bekijk bericht
                    vind de tweede de beste, maar om eerlijk te zijn vind ik het niet echt zo'n "andere hoek". Zeker van de derde bestaan volgens mij al duizenden exemplaren uit dat standpunt. Nu goed: mijn persoonlijke mening. Foto's zijn zeker niet slecht. Heb zelf ook al eens geprobeerd de O.l.v. goed in beeld te brengen, maar is eigenlijk niet zo evident...
                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Van deze reeks vind ik de derde de beste, maar 't zijn geen slechte foto's m.i.
                    Bij de eerste vind ik te veel storende elementen in de achtergrond zitten, waar ik liever een stukje echt Brugge zag staan, zodat de kar perfect gesitueerd is, het bruggetje i.p.v. de boom bijvoorbeeld, maar je hebt daar weinig keuze.
                    De tweede lijkt een hipshot, is niet slecht, maar als ik naar het gezicht van de man kijk, stoort me de reflectie in de bril toch wel.
                    De derde is misschien al veel gedaan, maar de lijnen zitten goed, niet te veel takken, maar ze geven voor mij voldoende diepte mee. Natuur en architectuur in één beeld, architectuur in de groene omgeving, geen slechte voor mij.
                    FestinaLente en Matthias
                    Bedankt voor het bekijken van de foto's. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe jullie de foto's bekijken en van " commentaar " voorzien. Op deze manier kijk ik nu ook al wat anders naar de foto's dan oorspronkelijk. Zo zie je maar dat we zeker nog heel wat zaken van elkaar hier kunnen leren.
                    En inderdaad, in Brugge hebben we niet altijd de optimale keuze om het perfecte juiste plaatje te maken. Ik weet ondertussen al dat geduld om het juiste plaatje te maken soms loont, maar bepaalde zaken kan je als fotograaf nu niet wijzigen en dan heb je de keuze om de foto wel of niet te nemen ....
                    groeten, deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                    Comment

                    Working...
                    X