Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret in zw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret in zw

Foto van mijn schoonbroer. Had bewust geprobeerd op het oog scherp te stellen.

Photoshop: omgezet in zwart wit en dan wat gespeeld met contrasten en nog wat (ben alleen jammer genoeg vergeten wat ik precies gedaan heb).

Camera Model: Canon (Canon EOS DIGITAL REBEL XS)
    Lens Focal Length: 55.00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F5.6
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/1

of

onderweg...
    Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Re: Portret in zw

Aparte compositie. Wel leuk.

Comment

Haal die knalwitte handtekening naar de rechterkant en je hebt misschien iets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Haal die knalwitte handtekening naar de rechterkant en je hebt misschien iets.
        zou dat niet doen, lijkt het net merkkleding.
        houwen zo.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Alle, ik vind het leuk dat ik weet wat ik moet doen met de handtekening die ongewild is blijven staan in BD .
          Maar wat ik me echt af vraag is of ie scherp is? Is de belichting wat het moet zijn voor dit soort foto? Had ik de compositie anders moeten doen?
          onderweg...

Comment

Zwart-wit is een speling van grijstinten en in deze foto situeert zich de blikvanger ... in de hals ! Waarschijnlijk niet de bedoeling maar dit is het lichtste deel van de foto en het contrasteert daar dan nog eens met de zwarte kledij.
            Verder is ie ook niet "haar"scherp en ook iets te somber, waardoor ook het donkere haar verdwijnt in de donkere achtergrond.
            De compositie is wel ne keer iets anders, maar ik hou wel van portretten waar de geportretteerde in de lens kijkt, dan kijk hij ook meteen naar de toeschouwer.
            Maar toch goed geprobeerd, doe zo voort

Comment

Ik ben het eens met mijn voorganger: goede compositie, maar de belangrijkste belichting zit in de hals.

Comment

Dank!
                Die lichte vlek in de hals merk ik nu ook op. Zal ik beter op moeten letten de volgende keer. Wat betreft het overgaan van het haar in de achtergrond (idem voor het shirt trouwens) dat is bewerking, en dat was eigenlijk de bedoeling. Ik ging voor een gezicht dat als het ware uit een zwart vlak naar voren kwam. Maar dan had idd het belichtingspunt in het gezicht moeten liggen.
                onderweg...

Comment

Working...
                X