Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn nichtje in kleur en zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn nichtje in kleur en zwart-wit

Omdat mijn vriendin me gevraagd had om eens foto's van haar kids te maken, was ik eens door de foto's van kindjes, nichtjes en dergelijke aan het gaan om ideeën op te doen en goede voorbeelden te vinden. Deze vind ik zelf wel goed gelukt. Ik plaats hem even in kleur en in zwart wit. Zelf hou ik nogal van zwart-wit bij kinderen. Maar graag jullie mening en tips...

Dit is de versie in kleur

Camera Model: Canon (Canon EOS DIGITAL REBEL XS)
    Lens Focal Length: 40.00 mm (EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F5.0
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/1

Dit is em in zwart-wit

onderweg...
    Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Re: Mijn nichtje in kleur en zwart-wit

zwart wit komt hier goed tot z'n recht!

Comment

[Mod]

Zulke kwetsende kommentaren kunnen we missen als de pest.

Daarom verwijderd.

Soeki Wan
      Last edited by Soeki Wan; 14 september 2009, 23:54.

Comment

@35a : dit staat hier ook wat dom nu

@DonnaVicky: de zw/w omzetting vind ik goed gedaan en komt deze foto echt ten goeden !

wat mijn voorganger met zijn ongezoute mening wss bedoelde is dat het kindje er niet van haar beste kant opstaat

mvg
        Last edited by whitte; 15 september 2009, 17:04.

Comment

[Mod]

Offtopic en kwetsende kommentaar verwijderd

Soeki Wan
          Last edited by Soeki Wan; 14 september 2009, 23:54.

Comment

een slechte dag moet je thuis uitwerken he niet op iemand anders zij/haar foto die hier is voor opbouwende critiek waardaar hij/zij kan bijleren ...
            Last edited by whitte; 15 september 2009, 13:24.

Comment

@Truant & Whitte, bedankt! Ik had zelf ook gevoel dat zwart-wit hier goede keuze was.

En de rest zal ik zeker maar negeren? We kunnen jammer genoeg niet allemaal Annie Leibovitzen zijn (then again, ik heb mijn huis nog he )
              Hoe dan ook, mijn zusje vond het wel mooi en dat is eigenlijk de enige voor wie het mooi moet zijn.
              Dus ik ga koppig door!
              onderweg...

Comment

Beste Donna,
                Blijkbaar hebben er hier op BD mensen plezier in om de grootste onzin uit te kramen.
                Laat je niet ontmoediggen daardoor..Rotte appels heb je overal..Ik heb jammer genoeg niet kunnen lezen wat de MODS verwijderd hebben.

Dan over je foto.
                Knap moet ik zeggen.
                HEt meisje staat er mooi op en heel spontaan hoor..Dit is een echt kinderlijk snoetje met van die prachtige sterretjes.
                Techtnisch zou ik de compo iets anders nemen.Ze staat nu wat centraal in beeld maar somige houden ervan en somige niet.
                Wat de kleuren en de witbalance betreft daar zit je ook goed.Prima hoor die kleuren versie wat voor mij de voorkeur heeft.
                De omzettting van het zwart-wit is niet slecht maar daar zal ik straks voor naar mijn ander scherm kijken thuis...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Spontane foto Kinderen zijn geen fashionmodellen, en juist die verschillende koppies die ze spontaan trekken zijn super.
                  Ik zou zelf het meisje wat meer rechts op de foto hebben gezet, zodat ze "kijkruimte" heeft. Ik vind de kleurenfoto erg mooi qua toning, lekker zacht en beschaafd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Ik zou zelf het meisje wat meer rechts op de foto hebben gezet, zodat ze "kijkruimte" heeft

Ja en nee...ik vind het wel iets hebben (een beetje scary, vooral in de z/w versie)
                    Maar vermits dit Beginnershoek is volg moet ik die mening ook volgen
                    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Spontane foto Kinderen zijn geen fashionmodellen, en juist die verschillende koppies die ze spontaan trekken zijn super.
                      Ik zou zelf het meisje wat meer rechts op de foto hebben gezet, zodat ze "kijkruimte" heeft. Ik vind de kleurenfoto erg mooi qua toning, lekker zacht en beschaafd.
                      De kijkruimte links vind ik hier overbodig en ik vind't net leuk dat'r rechts ruimte is. Zo krijgt de kijker het gevoel dat't kind in zijn onbevangenheid een groot gevaar te wachten staat. Alsof er van rechtsachteraan plots een monster te voorschijn kan springen.

Ik vind't mooi

Comment

Bedankt allemaal. Ik volg ook de opmerking dat ze beter iets meer naar rechts had gestaan. Dat had denk ik ook iets gemakkelijk voor het oog geweest.
                        onderweg...

Comment

Door er een vierkante foto van te maken, is dat op te lossen. Voor het overige: een leuke en spontane foto. Een foto zoals een kinderfoto hoort te zijn.

Comment

Mooie foto's, iets meer voorkeur voor de kleuren foto.
                            Misschien ook iets meer nog van de hals en schouders.
                            En zoals eerder gezegd zou ik ze ook iets naar rechts opschuiven zodat ze wat meer kijkruimte heeft.

Succes en groetjes, Dani
                            Groetjes, Dani

Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
                            http://www.panoramio.com/user/1445365

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                              Door er een vierkante foto van te maken, is dat op te lossen. Voor het overige: een leuke en spontane foto. Een foto zoals een kinderfoto hoort te zijn.
                              inderdaad, scherp. Een vierkante crop zou deze compo idd veel goeds doen!

Comment

Working...
                              X