Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 beginners in 1 klap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 beginners in 1 klap

    Gisteren geprobeerd om mijn vrouw in volle actie vast te leggen op de gevoelige plaat
    ze heeft nog maar 5 maanden haar voorlopig rijbewijs net zolang als ik mijn sony 300 heb
    Moet eerlijk toegeven dat zij beter is op de weg dan ik met foto's schieten

    Mijn eerste echte poging om beweging vast te leggen, de achtergrond krijg ik niet zoals ik zou willen, als er iemand raad voor heeft... ik dank u vriendelijk


    Hier stoort de achtergrond een beetje , maar ik vond haar mooi door de bocht komen



    de zon speelde ook niet in ons voordeel bij deze foto, zoals ook te zien is aan de reflectie in de helm.

    grtz
    dieselke

  • #2
    Re: 2 beginners in 1 klap

    Oorspronkelijk geplaatst door dieselke Bekijk bericht
    Mijn eerste echte poging om beweging vast te leggen, de achtergrond krijg ik niet zoals ik zou willen, als er iemand raad voor heeft... ik dank u vriendelijk
    Idd stoort de achtergrond een beetje, daar kun je een iets grotere diafragma (kleiner getal) voor gebruiken(dan wordt de achtergrond waziger.) Je kunt dan ook een kortere sluitertijd gebruiken zodat de motor(rijdster) scherper wordt. Goed meebewegen is ook goed voor de foto!
    Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

    Comment


    • #3
      Re: 2 beginners in 1 klap

      Ik dacht dat ik bij beide foto's een klein f waarde had , maar net even gekeken en moeten vaststellen dat ze bij beide foto's niet klein zijn.
      foto1
      - Camera Model:Sony @300
      - Lens:16 80 cz
      - Sluitertijd: 1/250
      - Diafragma:f8
      - ISO:100

      foto2
      Camera Model:Sony @300
      - Lens:16 80 cz
      - Sluitertijd: 1/250
      - Diafragma:f5
      - ISO:100

      bij de 2e foto kon ik bijna niet meebewegen omdat ze naar me toe kwam gereden

      grtz
      dieselke

      volgende keer beter opletten op het f getal dus...
      bedankt voor de reactie

      Comment

      Working...
      X