Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Omdat alle foto's over het hele beeld onscherp zijn, veronderstel ik dat je vergeten bent te verscherpen. Dat is wel nodig ná het verkleinen van digitale foto's.
Die eerste zou een mooie kunnen worden, door de guitige van het modelletje en omdat ie weiniger ruis heeft.
inderdaad jammer dat ze niet scherp zijn. Ik vind je tweede zeker iets hebben. Moest ie scherp zijn... mss proberen van een wat snellere sluitertijd te nemen. 1/60 en 1/80 is wat traag voor bewegende onderwerpen.
Stuk voor stuk zijn het leuke opnamen. Opnamen die wel wat meer scherpte mogen hebben. Probeer dat zo snel als mogelijk onder de knie te krijgen, want je hebt een bijzonder mooi model.
Ik val wel echt op foto 3, ondanks (of misschien wel dankzij) zijn onscherpte, overbelichting en krap kader, krijg ik hier een week gevoel van.
Het is net of je in de prachtige grote ogen kijkt vanuit de ogen van een andere baby.
Zo van: welkom in mijn wonderlijk wereldje.
Kortom:
Ik val wel echt op foto 3, ondanks (of misschien wel dankzij) zijn onscherpte, overbelichting en krap kader, krijg ik hier een week gevoel van.
Het is net of je in de prachtige grote ogen kijkt vanuit de ogen van een andere baby.
Zo van: welkom in mijn wonderlijk wereldje.
Kortom:
Mooie omschreven..Zo kun je alles interpreteren en zo zie je maar dat smaken verschillen.
Fotografie wordt mooi als iedereen zijn eigen interpretatie aan iets geeft.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Eerst en vooral bedankt voor al jullie opbouwende commentaren
Ik kan mij vinden in al de feedback, maar ik ben nog maar een beginner- amateur dermee dat ik nog veel moet proberen - deze foto's zijn enkele uit de 839 foto's -
Nummer 1 en 2 zijn idd onscherp dat ligt aan de lage F 1.8 en aan de sluitertijd die misschien wat traag was
maar nummer 3 vindt ik persoonlijk ook mooi hoe hij nu is )
heb wat zitten experimenteren met de scherpte vandaag op mijn huisplant/bloem - orchidee maar moet nog even de forumregels respecteren )
Comment