Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hdr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hdr

Een probeerseltje in hdr, voor mij is het gelukt. Wat denken jullie of

Grtzzz
    Canon EOS 400D + 18-55 kitlens / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon EF 50mm f/1,8 MkII

Re: Hdr

Ik zie er geen hdr in, sorry
    hdr houdt in dat de donkere en lichte delen nagenoeg perfect belicht en doortekend zijn, hier zijn de donkere delen in de foto veel te donker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
      Ik zie er geen hdr in, sorry
      hdr houdt in dat de donkere en lichte delen nagenoeg perfect belicht en doortekend zijn, hier zijn de donkere delen in de foto veel te donker
      Het is wel degelijk een hdr bewerking hoor, wel maar van 1 raw foto (5x bewaard met 1 stop verschil).
      Ter illustratie, zo is hij uit de camera gekomen:

Grtzzz
      Canon EOS 400D + 18-55 kitlens / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon EF 50mm f/1,8 MkII

Comment

Hier had je geen aanpassing onder de noemer "hdr" moeten doen, maar gewoon je levels aanpassen. Het enigste wat je echt bereikt hebt met je hdr is ruis in de wolken. Al de rest kan je gewoon met schuivertjes doen in je RAW prg
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Vermoeiend die HDRs en desaturaties
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht

Vermoeiend die HDRs en desaturaties
            Nerdifant HDR kan ook mooie zijn en geloof me maar.
            Tis niet omdat de TS dat niet goed heeft toegepast dat er elke keer negeatief over moet gedaan worden..
            En dan neem ik mijn eigen fotos als voorbeeld.Die bijna allemaal HDR zijn..
            I challenge you.
            Nee ik probeer alleen maar te zeggen dat als je inderdaad een foto wil verkrachten dan gaat dat op verschillenden mannieren..EN HDR is er daar eentje van..Velen weten niet dat HDR hier niet voor dient.
            Ik moet de TS bedanken om het origineel te plaatsen want daaraan zie je al dat de belichting daar al fout ging.En als je daarna probeerd om wat details terug te krijgen door aan schuivertjes te komen.....Sja..Jammer maar ik vind het erover.Sorry maar das mijn eerlijk mening..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik vind de foto wel degelijk opgeknapt ten op zichte van de originele versie, ruis in de wolken vind ik niet storend, maar ik blijf erbij: tis GEEN hdr, in de verste verte niet.
              Ook al bewerkt je een foto als hdr, het wordt er niet altijd 1

Comment

De bewerking, of dit nu via hdr of via levels in PS was gebeurt, is beter.
                De discussie of je dit nu doet via hdr of niet, zal eeuwig onbeslist blijven.

Hdr is momenteel een rage en zorgt voor veel commotie binnen het fotografie-gild waar velen bij de heilige regels zweren. Anderen roepen dat de "REGELS" er zijn om naast je neer te leggen. Ook dit is echter een eeuwig-durende discussie.

Als besluit kan ik zeggen: doe wat je voelt wat je moet doen en als het voor jou goed aanvoelt dan is het ook goed. Niets is zo persoonlijk als het gevoel wat een foto bij je kan aanroepen, opwekken.
                Wel kunnen wij, als leden van dit forum, trachten je enkele technische tips aan te reiken die jouw inzicht kunnen verbreden, wat je ermee doet beslis je zelf.

In ieder geval

Comment

Working...
                X