Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hard contrast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hard contrast

    3de vind ik de beste, daar de kleuren volgens mij het meest overeenkomen met
    de werkelijkheid. De andere twee zijn veel te blauw .
    Van een opname op een terras met zijdelingse lichtinval kun je niet veel meer verwachten, dan zo een resultaat , wat ik op zichzelf al zeer goed vind.
    Doorgaan
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

    Comment


    • #17
      Re: Hard contrast

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Licht komt van links boven:
      Om te verbeteren zou ik een witte reflector (piepschuimplaat) onder het hoofd (buiten beeld) van het model plaatsen. Dit heeft een bepaald ophelderingseffect tot gevolg in de halspartij en de oogkassen. Precies spotmeten op deze partijen (in RAW opnemen natuurlijk) en deze 1 à 1.5 stops ONDERBELICHTEN. Eventueel extra reflectors om donkere zones weg te nemen. Series maken en later baseren op de EXIF wat nu de meest optimale opstelling was. Of zelfs een testfotonemen die de hele opstelling toont.
      Of zoiets.
      Dag alle,

      Zelf ben ik ook een beginner, en tips als bovenstaande zijn voor een beginner geweldig. Of ze al dan niet bij de gestelde vraag horen, laat ik in het midden.

      Ik ben zelf van een vorige generatie, en vindt het ook heel belangrijk dat men eerste de basis kent, in dit geval fotografie, maar is de naam van deze site niet Belgium digital?
      We leven nu eenmaal in een tijd waar de halve wereldbevolking al van PS gehoord heeft 

      Trouwens smaken verschillen, persoonlijk ga ik voor de 3de bewerking.

      Comment


      • #18
        Re: Hard contrast

        mijn keuze gaat ook naar de 3de (het 3de is levendiger)

        Comment


        • #19
          Re: Hard contrast

          Hier ook 100% voor de derde, met de meest natuurlijke kleur, één en twee hebben een blauwgrijze kleurzweem.

          Comment


          • #20
            Re: Hard contrast

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Licht komt van links boven:
            Om te verbeteren zou ik een witte reflector (piepschuimplaat) onder het hoofd (buiten beeld) van het model plaatsen. Dit heeft een bepaald ophelderingseffect tot gevolg in de halspartij en de oogkassen. Precies spotmeten op deze partijen (in RAW opnemen natuurlijk) en deze 1 à 1.5 stops ONDERBELICHTEN. Eventueel extra reflectors om donkere zones weg te nemen. Series maken en later baseren op de EXIF wat nu de meest optimale opstelling was. Of zelfs een testfotonemen die de hele opstelling toont.
            Of zoiets.
            Dit vind ik ook erg interessant. Wat ik me afvraag is of de (donkere) rimpels nog goed uitkomen als deze man die reflectie van onder krijgt. Ik bedoel dus: reflecteert zo'n plaat ERG veel, of vult hij wat in? (Ik kan het niet proberen, maar wil zoveel mogelijk theorie opslaan tegen de tijd dat'k het kan proberen)


            (en doe mij foto 3 maar)

            Comment

            Working...
            X