Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogezen

laatste 2 zijn op half automatisch getrokken (zelf diafragma gekozen), maar denk het foute bij foto 2
    1 & 2 met lens op 28 mm
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Re: Vogezen

De eerste heeft een zéér goede compositie. Jammer dat de lucht verbrand is (en er banding optreedt) maar verder vind ik hem piekfijn in orde. De tweede zou ik laten vallen want de compositie valt tegen (horizon pal in het midden), zeker vergeleken met de eerste.
    Mijn foto's op flickr

Comment

bij de 2de wou ik vooral de weerkaatsing op het water hebben vandaar horizon in het midden. Maar ben al blij dat de compo bij eerste goed is, want daar heb ik wel speciaal op de regeltjes gelet.

Wat moet ik doen om volgende keer die lucht beter te krijgen?

Voor de houten steiger er beter op te hebben moest ik in photoshop de hooglichten donkerder maken en daarbij is ook die banding in de lucht gekomen.
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Zorg eerst dat alles goed op de foto komt (in PS) en ga daarna lokaal veranderingen aanbrengen (zoals bij de steiger).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
          bij de 2de wou ik vooral de weerkaatsing op het water hebben vandaar horizon in het midden. Maar ben al blij dat de compo bij eerste goed is, want daar heb ik wel speciaal op de regeltjes gelet.

Wat moet ik doen om volgende keer die lucht beter te krijgen?

Voor de houten steiger er beter op te hebben moest ik in photoshop de hooglichten donkerder maken en daarbij is ook die banding in de lucht gekomen.
          In Photoshop kan je best in lagen werken en waardoor je je foto op verschillende plaatsen een verschillende bewerking kan geven. Zo zou je de steiger apart kunnen bewerken zonder aan de lucht te zitten enz...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
            In Photoshop kan je best in lagen werken en waardoor je je foto op verschillende plaatsen een verschillende bewerking kan geven. Zo zou je de steiger apart kunnen bewerken zonder aan de lucht te zitten enz...
            bedankt voor de tip, zover had ik nog niet gedacht

Comment

Working...
            X