Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De eerste heeft een zéér goede compositie. Jammer dat de lucht verbrand is (en er banding optreedt) maar verder vind ik hem piekfijn in orde. De tweede zou ik laten vallen want de compositie valt tegen (horizon pal in het midden), zeker vergeleken met de eerste.
bij de 2de wou ik vooral de weerkaatsing op het water hebben vandaar horizon in het midden. Maar ben al blij dat de compo bij eerste goed is, want daar heb ik wel speciaal op de regeltjes gelet.
Wat moet ik doen om volgende keer die lucht beter te krijgen?
Voor de houten steiger er beter op te hebben moest ik in photoshop de hooglichten donkerder maken en daarbij is ook die banding in de lucht gekomen.
Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.
bij de 2de wou ik vooral de weerkaatsing op het water hebben vandaar horizon in het midden. Maar ben al blij dat de compo bij eerste goed is, want daar heb ik wel speciaal op de regeltjes gelet.
Wat moet ik doen om volgende keer die lucht beter te krijgen?
Voor de houten steiger er beter op te hebben moest ik in photoshop de hooglichten donkerder maken en daarbij is ook die banding in de lucht gekomen.
In Photoshop kan je best in lagen werken en waardoor je je foto op verschillende plaatsen een verschillende bewerking kan geven. Zo zou je de steiger apart kunnen bewerken zonder aan de lucht te zitten enz...
In Photoshop kan je best in lagen werken en waardoor je je foto op verschillende plaatsen een verschillende bewerking kan geven. Zo zou je de steiger apart kunnen bewerken zonder aan de lucht te zitten enz...
bedankt voor de tip, zover had ik nog niet gedacht
Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.
Comment