Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste HDR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste HDR

Waarschijnlijk nog wel wat fouten denk ik ?

Re: eerste HDR

Ik mis hier een beetje het hdr effect
    http://www.melissavanbelle.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
      Ik mis hier een beetje het hdr effect
      Dat is net het mooie eraan. HDR is hier zeer subtiel toegepast waardoor "alles" zichtbaar is, en het niet opvalt dat het een hdr is.

Comment

Mooi gedaan, vooral nu dat de bergen achterin juist belicht zijn vragen ze enorm om mijn aandacht.

Mooie foto.
        Body: Canon 40D
        Glas: Canon 17-85 3.5-5.6 is usm + Sigma 120-400 dg os hsm 4.5-5.6 + Sigma 10-20 ex dc hsm 4.0-5.6

Comment

Ik heb het gevoel dat hij nog een beetje scheef staat, en dat de witte kleuren een beetje blauwig overkomen. Daarbuiten is ie goed
          http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
            Dat is net het mooie eraan. HDR is hier zeer subtiel toegepast waardoor "alles" zichtbaar is, en het niet opvalt dat het een hdr is.
            vind het ook

doch heb ik het hetzelfde "probleem" met hdr's, hoog dynamisch bereik geen probleem maar het typische hdr "effect " o wee
            Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
              ...doch heb ik het hetzelfde "probleem" met hdr's, hoog dynamisch bereik geen probleem maar het typische hdr "effect " o wee
              Het typische HDR-effect is GEEN HDR-effect, maar tone-mapping. Deze twee termen worden hier altijd door elkaar gebruikt. Bij een goeie HDR valt HDR niet op. Bij tone-mapping, de rage van het moment, waar ik persoonlijk al even op uitgekeken ben, maakt men de foto, laat me het noemen "schilderachtiger". Deze rage is zo erg, dat ik gemerkt heb dat er mensen zijn die er niet meer in slagen een normaal belichte foto te maken, omdat ze zo gewoon zijn van HDR's te maken. Soms is een HDR totaal overbodig, en persoonlijk gebruik ik het enkel in moeilijke lichtsituaties en tegenlichtsituaties, als het effect daar vereist is. Silhouetten kunnen ook mooi zijn.

Op de scherpte na, vind ik dit best een geslaagde opname.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
                Ik heb het gevoel dat hij nog een beetje scheef staat, en dat de witte kleuren een beetje blauwig overkomen. Daarbuiten is ie goed
                IDem, verder mmoie foto. Mag er wezen.
                Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Working...
                X