Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e Post! Wie kent de locatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2e Post! Wie kent de locatie?

Met men 2e post gekozen voor het urban-exploring pad! Heb wel behoorlijk wat aan post-processing gedaan, hieronder enkele resultaten van een dagje silkypix-photomatix-CS4 ! Ik heb vooral veel getwijfeld en gesukkeld rond kleuren... Ik kijk uit naar jullie feedback...

1.

1/125
    f/6.7
    ISO 200

2.

1/90
    f/8
    ISO 250

3.

1/500
    f/6.7
    ISO 200
    Go with the flow high on life.
    Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

Re: 2e Post! Wie kent de locatie?

Vooral 1 spreekt mij aan. Enkel onderaan het raam is het iets te donker.
    Flickr één
    Flickr two

Comment

Stralende foto's
      Man, de locatie van mijn dromen. Hoe ben je daar geraakt? Ik heb gelezen dat er begeleide bezoeken zijn, alleen vrees ik dat ik in men eentje zal moeten vertrekken want ik krijg men madam nooit mee naar Prypiat
      Prachtige reeks met de hulp van het weer
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

hoi, Lijkt wel Tsjernobyl
        mij spreken foto 2 & 1 ook aan, en van foto 3 zou ik alleen de bovenste 2/3 behouden.

groetjes
        Last edited by LeiV; 4 september 2009, 23:10.

Comment

ik vind alle drie de foto's super
          Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
          www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Knappe urban, voor mij de tweede
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

en geef mij maar drie!

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

ikke de tweede, die straalt zoveel uit vind ik, zeer mooi. doet me denken aan mijn oude turnzaal
                Vriendelijke groeten, Sven
                Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                  Stralende foto's
                  Man, de locatie van mijn dromen. Hoe ben je daar geraakt? Ik heb gelezen dat er begeleide bezoeken zijn, alleen vrees ik dat ik in men eentje zal moeten vertrekken want ik krijg men madam nooit mee naar Prypiat
                  Prachtige reeks met de hulp van het weer
                  Eigelijk is het niet zo moeilijk om er te geraken, er zijn verschillende touroperators die tripjes organiseren vanuit Kiev. Wij hebben 150euro betaald, dit omvat dan busje van en naar Kiev, gids, een stevige maaltijd ter plekke en een 3-tal uren in de zone.

Deze formule is zeker niet ideaal voor fotografen, je mag de groep niet verlaten, er wordt van hot naar her gereden dus je hebt echt amper tijd om een foto wat deftig te kadreren, belichten, als het eens wat langer duurt, dan voel je het gezucht van de rest in je nek! Ik heb die dag echt geleefd door de zoeker van men camera, wat een roes! Want de locatie, die is echt ongelooflijk. En ja, 3uurtjes véél niet gezien natuurlijk, er is nog een ziekenhuis, kleuterschool, ... allemaal overgeslagen. En mijn fotos van het rad zijn afschuwelijk! Ik ga zeker nog eens terug.

27 april is de toegang namelijk vrij, op vertoon van je paspoort, dit is elk jaar zo, als een gedenkdag voor de slachtoffers. Je mag er dan naar verluidt vrij rondlopen! Nu moet je steeds in het gezelschap zijn van een gids en iemand van het leger. Ik geloof dat het de week erop ook nog een dag open is. Misschien als er nog mensen van BD interesse hebben, kunnen we wel proberen om met enkele mensen gezamenlijk te gaan, dat drukt steeds kosten! (Auto huren etc)

Er zijn mss wel betere formules ook, er is ook een 2daagse uitstap mogelijk, inclusief overnachting in prypiat, dan heb je gelijk veel meer gezien, want dan zit de reis heen en terug er niet bijgepropt op dezelfde dag.

Ik liet me ff gaan precies! Tot zover...

Iedereen al bedankt voor de comments! Wat vinden jullie nu eigenlijk van de kleuren?

En die laatste zou mss een stukje gekropt mogen worden ja..

Comment

Mooie foto's, mooie compo's, met voorkeur voor de tweede.

De eerste had volgens mij nog ietske beter gekund als hdr-toepassing: de belichting had nog meer detail naar voren kunnen brengen. Iets wat je wel in foto 3 gedaan hebt, maar daar heb je dan wel weer egaler natuurlicht
                    De tweede foto is af! Als variant had ik misschien ietske meer light & dark contrast in photomatix naar boven gehaald. Maar nu is hij gewoon een heel goede foto zonder opvallende hdr kenmerken. (Zegt men niet dat een goede hdr niet opvalt? )

Prachtige lokatie trouwens!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Mooie opnames hoor..Mochten wat meer drama vertonen vind ik.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik ga de eerste nog eens bekijken, er mag inderdaad wel wat meer detail in. En ja, in feite zijn het allemaal HDR's (bij die 2e dacht ik inderdaad niet dat het zou opvallen, goed gezien vinnydizzy!), en mss toch ook weer niet. De oorspronkelijke opnames waren gewoon snelle snapshots in RAW-formaat. Ik heb dan in Silkypix het contrast wat aangepast, de curve, etc. en dan met de belichtingsoptie een juiste, een onder- en overbelichte tiff file gemaakt. Die tiff's dan in photomatix samengevoegd en tenslotte met photoshop de omzetting naar jpeg gedaan, met wat saturatie aanpassingen en eens gecheckt hoe alles er in zwart-wit zou uitzien. Allemaal redelijk casual bewerkingen dus..

Als je geen statief voorhanden hebt en toch een HDR wil maken, dan kan je dus gewoon een enkel RAW plaatje schieten, zonder ghosting effecten. Is er dan eigenlijk een verschil met HDR opnames die met een statief gemaakt zijn?

Comment

Mooie bewerking - ik vind ze alle drie zeker iets hebben , vooral de laatste
                          Hier zou ik mij ook wel eens willen laten gaan , wat een locatie!

SB
                          Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

Alle drie prachtig !
                            Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                            http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Wat een droomlocatie !!
                              http://www.melissavanbelle.be

Comment

Working...
                              X