Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk Knokke 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurwerk Knokke 2009

    Enkele foto's van het vuurwerkfestival in Knokke (2009)


    18-08-2009 Canon 500D, 18-200, ISO 400, f/16, 18mm, 1sec (Bulb)


    23-08-2009 Canon 500D, 18-200, ISO 100, f/8, 60mm, 1sec (Bulb)


    23-08-2009 Canon 500D, 18-200, ISO 200, f/8, 60mm, 1sec (Bulb)
    Canon 500D, EF-S18-200mm IS, 50mm f/1,4 USM

  • #2
    Re: Vuurwerk Knokke 2009

    Jaren altijd gaan kijken blijft magnifiek! Mooi, favoriet 3!

    Comment


    • #3
      Re: Vuurwerk Knokke 2009

      Hoi,

      3 leuke foto's van het vuurwerk in Knokke. Ging vroeger altijd zien maar sinds men verhuis en men werk geraak ik er nooit op tijd.

      Over de foto's. Je weet telkens goed de kleuren vast te leggen, wel jammer dat er op iedere foto veel mensen op het strand opstaan.
      Er is zeker nog ruimte voor verbetering, op vlak van scherpte, maar je bent op de goeie weg (mss even de onderwerpen omtrent vuurwerk op dit forum eens opzoeken, staan zeker en vast nuttige tips in)

      Als ik 1 kies dan neem ik 3. Mooiste van kleur en scherpte, alleen jammer van die ene persoon die op de voorgrond staat. (staan natuurlijk nog meer mensen maar die zie je niet door de donkerte).

      Keep up the work

      grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: Vuurwerk Knokke 2009

        Ik vind foto 2 er het best uitkomen

        Zou het kunnen dat je ISO op Auto stond ? voor vuurwerkfotografie best ISO 100 en als je met een diafragma keuze F16 gaat werken mag je naar ISO 200 gaan

        Groeten

        Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment


        • #5
          Re: Vuurwerk Knokke 2009

          Bij foto 1 stond ISO inderdaad op auto, maar bij de twee andere heb ik zelf op ISO 100 en ISO 200 ingesteld (experimentele fase ...).
          Ik dacht een goed plaatsje gevonden te hebben, maar net voor het begon kwamen daar een paar mensen die bleven rechtstaan.. Een groter statief ipv mijn tafelmodel had misschien ook wel wat kunnen helpen.
          Ik heb wel geen idee hoe ik de scherpte kan verbeteren. All tips zijn dus welkom.
          (instelling stond op: enkel middenste AF punt)
          Canon 500D, EF-S18-200mm IS, 50mm f/1,4 USM

          Comment


          • #6
            Re: Vuurwerk Knokke 2009

            Geert ik heb nog wat Tips voor je

            Tips voor Vuurwerk & Bliksemfotografie
            ...
            1: Statief je zit met lange belichtingstijden dus een noodzaak .
            2: Een draadontspanner deze is ook aan te raden.
            3: We zetten ons toestel op Stand M .
            4: Bulb mode dit kan in stand M je moet je sluiterstand naar 30” verplaatsen en nog 1 klikje verder is Bulb mode als je nu je ontspanknop ingedrukt houd opent de sluiter en zal weer sluiten na het lossen van de knop , je sluitertijd zal variëren tussen de 1 à 3 sec ,zorg er voor dat je vuurwerk er niet gewassen gaat uitzien . Sluitertijd voor bliksems kan dit wat langer duren de natuur beslist .
            5: Je ISO zo laag mogelijk 100-200 zo voorkom je ruis je kan ook je ruisreductie opzetten maar dan moet je er wel rekening met houden dat het iets langer zal duren voor de volgende foto genomen kan worden ruisreductie vertraagd de opslag van je foto .
            6: Diafragma keuze deze licht tussen de bij ISO 100 F8-F16 bij ISO 200 F16-F22 het is een beetje afhankelijk van je eigen afstand tot het vuurwerk hoe dichter hoe hoger je F-getal ook moet je zelf zien dat het vuurwerk er niet te snel gewassen gaat uitzien zo ja neem een hoger F-getal , voor bliksems sta je best op een veilige afstand .
            7: Live view of met andere woorden klap je spiegel op zo voorkom je onscherpte door trillingen van het klappen van de spiegel .
            8: Lens keuze je kan het beste werken met een breedhoek zoemlens deze zet je op MF en stel hem in op oneindig een goed werkgebied is tussen de 17 en de 35 mm geef je zelf een beetje ruimte .
            9: RAW is steeds de beste keuze ik gebruik steeds RAW+JPG let er wel op dat je genoeg geheugen bij hebt .
            10: Extra batterij is ook aan te raden
            11: Voor bliksemfotografie bescherm je zelf en word geen bliksemafleider gebruik voor je apparatuur ook een regenjasje dit kost iets van een 5€ .

            Hopelijk ben je hier iets mee

            Groeten

            Joeri
            Last edited by Pbj; 1 september 2009, 20:36.
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

            Comment


            • #7
              Re: Vuurwerk Knokke 2009

              Bedankt voor je tips Joeri.
              Statief, stand M + Bulb heb ik gebruikt.
              Van die ISO op 100 of 200 heb ik hier in een forum gevonden (na foto 1)
              Een extra batterij heb ik meestal ook bij (Maar omdat vuurwerk in het
              donker doorgaat, en het statiefplaatje in de weg zit, heb ik de batterij
              al vervangen net voor het vuurwerk van start ging)
              De andere tips zal ik een volgende keer uitproberen (heb wel nog geen
              draadontspanner)

              Bedankt voor alle reacties,
              Geert
              Canon 500D, EF-S18-200mm IS, 50mm f/1,4 USM

              Comment


              • #8
                Re: Vuurwerk Knokke 2009

                Oorspronkelijk geplaatst door Geert2009 Bekijk bericht
                Een extra batterij heb ik meestal ook bij (Maar omdat vuurwerk in het
                donker doorgaat, en het statiefplaatje in de weg zit, heb ik de batterij
                al vervangen net voor het vuurwerk van start ging
                Een batterijgrip is dan ook een handig ding zo kan je altijd aan je batterij ook op statief , en kan je er ook 2 te samen insteken en dan kom je zeker toe

                Groeten

                Joeri
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                Comment

                Working...
                X