Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan u de keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan u de keuze

    Hey iedereen, het is een tijdje gelden... ben klaar met werken en heb mij een D90 gekocht

    Hier één van mijn eerste foto's.
    na mijn eerste week met mijn slr moet ik zeggen dat je heel wat kunt doen met dat dingetje
    wat scherpstelling, licht (meting), kleur en nog zoveel meer betreft.

    Hierdoor dus 3 maal de zelfde foto maar toch wat anders,
    aan u de keuze welke u de mooiste vind, (als je wil) kan je ook de lelijkste zeggen.








    Zoals je ziet zijn de kleuren enorm verschillend en ik vraag me af welke het best in de smaak vallen.
    Bij nummer 1 en 2 heb ik links wat uitgebrande kleuren opgemerkt en deze had ik (misschien)
    kunnen verhinderen als ik geen spotmeting op het scherpstelpunt had gedaan ?

    al bij al, laat alle kritieken maar horen, ik wil namelijk bijleren !
    Groeten Dimitri Van de Velde (vanaf nu met een slr )

  • #2
    Re: Aan u de keuze

    Ik hou van warme kleuren. 1 is te koud, 2 te warm, 3 is een goeie middelmaat denk ik.
    Welke lijkt er meest op de 'echte' natuurlijke kleur van de paddestoelen?

    Veel plezier nog met je speeltje.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Aan u de keuze

      aan u de keuze welke u de mooiste vind, (als je wil) kan je ook de lelijkste zeggen.
      de eerste is absoluut de beste foto, met de mooiste en natuurlijkste kleuren.
      De andere zijn te geel, zien er muf uit.

      Comment


      • #4
        Re: Aan u de keuze

        Maar de eerste twee zijn dan weer minder ivbm scherpte.. het onscherpe links stoort toch wel wat, wat je niet bij de derde hebt0

        Comment


        • #5
          Re: Aan u de keuze

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Welke lijkt er meest op de 'echte' natuurlijke kleur van de paddestoelen?
          ik denk nog ergens tussen 1 en 3.
          De zon speelde wat verstoppertje met me

          de eerste twee zijn dan weer minder ivbm scherpte.. het onscherpe links stoort toch wel wat, wat je niet bij de derde hebt
          Ik wou de achtergrond zo wazig mogelijk houden vandaar dat de voorgrond misschien ook wat te wazig is.
          Bij de 3de heb ik het diafragma dan veel meer toegeknepen maar daar heb je dan weer
          veel meer detail in de achtergrond.

          Misschien een hdr van de 2de en de 3de foto

          Groeten Dimitri Van de Velde en alvast bedankt voor de reacties

          Comment


          • #6
            Re: Aan u de keuze

            Het probleem is de witbalans. Dat probleem is te verhelpen door een grijskaart te kopen en te gebruiken. Dat gebruiken bestaat uit
            - ter plaatse de witbalans (handmatig) instellen op basis van de grijskaart, of
            - de grijskaart mee te fotograferen en in het bewerkingsprogramma de witbalans in te stellen op de meegefotografeerde grijskaart.

            Een andere mogelijkheid is de camera van de AWB af te halen en één van de basisinstellingen te gebruiken (bijvoorbeeld bewolkt).

            Comment


            • #7
              Re: Aan u de keuze

              kvind laatste het mooiste daar is wat cacao op gedaan

              Comment

              Working...
              X