Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ground zero

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ground zero

    Deze zomer nam ik deze foto op ground zero, 't doet toch iets daar rond te lopen... Amerika is blijk niet zo onkreukbaar als ze denken




    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 51,00 mm (Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/8 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 200
    Compensation: EV 1/1

  • #2
    Re: ground zero

    goede poging, maar toch wat puntjes om te verbeteren:

    -Je sluitertijd is te kort wat de onscherpte verklaart, iso 400 of 800 had beter geweest.
    - Je contrast kan heel wat omhoog. Dit is een grijze foto en geen zwart witte. Omzettingen naar zwart wit zijn vaak moeilijker dan de meeste mensen denken.
    - Je kadrage kan iets spannender. Van onder naar boven met een iet of wat groterehoek brengt bijvoorbeeld al snel meer spanning in de foto, probeer dan ook meteen een minder afleidende achtergrond te nemen, nu loopt de vlag wat verloren.

    Niet slecht, blijven oefenen!

    Comment


    • #3
      Re: ground zero

      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      goede poging, maar toch wat puntjes om te verbeteren:

      -Je sluitertijd is te kort wat de onscherpte verklaart, iso 400 of 800 had beter geweest.
      - Je contrast kan heel wat omhoog. Dit is een grijze foto en geen zwart witte. Omzettingen naar zwart wit zijn vaak moeilijker dan de meeste mensen denken.
      - Je kadrage kan iets spannender. Van onder naar boven met een iet of wat groterehoek brengt bijvoorbeeld al snel meer spanning in de foto, probeer dan ook meteen een minder afleidende achtergrond te nemen, nu loopt de vlag wat verloren.

      Niet slecht, blijven oefenen!
      Sluitertijd te LANG zal je bedoelen...

      Als je raad geeft aan beginnelingen, wel een beetje opletten...

      Comment


      • #4
        Re: ground zero

        Ik vind de beweging van de vlag niet zo'n probleem.
        De sterretjes zijn scherp.
        Wel staat de vlag nogal centraal in de compositie. Ik zou van de foto links een flink stuk af doen.

        Comment


        • #5
          Re: ground zero

          Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
          Sluitertijd te LANG zal je bedoelen...

          Als je raad geeft aan beginnelingen, wel een beetje opletten...

          Oei ja. De zin was eerst: de sluitertijd moet korter, maar heb mijn formulering aangepast. Dit is al de tweede keer dat ik zo'n typfoutje maak hier. Dank voor het wijzen erop.

          Comment


          • #6
            Re: ground zero

            Ik denk ook dat de vlag scherp is hoor maar na het horen van de tips hier kon de foto inderdaad nog een stuk beter; ik heb geleerd: ook op de achtergrond letten + spelen met compositie.
            Bedankt voor de tips hehe, hoop dat ik er nog eens terug naar toe kan gaan om te verbeteren!

            Comment

            Working...
            X