Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brutale vlerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Brutale vlerk

    de 10D is nog niet zo geavanceerd Peter Ik stel van te voren mijn focuspunten in (in menu) en bepaal op welke (of hoeveel) van de 7 punten ik de focus wil hebben. Ik zou dat niet, al kijkende door mijn toestel, kunnen instellen.
    Die joystick, nah....ik heb een enorm tandrad naast mijn schermpje
    AE (auto exposure).... de * knop bedoel je? Daar stel ik niet scherp mee. Halen we nu niet van alles door elkaar?
    Last edited by Monica; 30 augustus 2009, 17:10.

    Comment


    • #17
      Re: Brutale vlerk

      Knappe plaat. Maar je bent veel te bescheiden geweest , deze had zonder problemen bij beoordeling dieren mogen staan. En eerlijk gezegd in SC dieren zie je er zelfs slechtere paseren dan dit.

      Compo, kleur, scherpte en DOF: alles zat goed.

      Comment


      • #18
        Re: Brutale vlerk

        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        de 10D is nog niet zo geavanceerd Peter Ik stel van te voren mijn focuspunten in (in menu) en bepaal op welke (of hoeveel) van de 7 punten ik de focus wil hebben. Ik zou dat niet, al kijkende door mijn toestel, kunnen instellen.
        Die joystick, nah....ik heb een enorm tandrad naast mijn schermpje
        AE (auto exposure).... de * knop bedoel je? Daar stel ik niet scherp mee. Halen we nu niet van alles door elkaar?
        Selectie AF-punt. Houdt de knop rechtsboven (de knop met het kruis) ingedrukt en
        - draai met het draaiwiel bovenop om één van de horizontale AF-punten te selecteren, of
        - draai met het draaiwiel naast het scherm op de achterzijde om een van de verticale AF-punten te selecteren.

        Links naast de knop voor de selectie van een AF-punt zit de AE-knop (de knop met het sterretje). Die knop kunnen we instellen om automatisch scherp te kunnen stellen. Ga naar het instellingenmenu en kies Persoonlijke voorkeuze. We gaan C.Fn-4 (Sluiter/AE-vergrendelknop) knop van 0 in 1 veranderen. verlaat daarna het menu
        Door de knop met het sterretje in te drukken, stel je automatisch scherp op het AF-scherpstelpunt. Met de ontspanknop half in te drukken vergrendel je de belichting. Nu kun je dus onafhankelijk van elkaar scherpstellen en de belichting instellen. Dat is handig bij het maken van een compositie.
        Overigens zijn er meer instellingen voor C.Fn-4 (instellingen voor AI Servo AF): lees die eens door in de handleiding.

        Comment


        • #19
          Re: Brutale vlerk

          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Dat is zo lastig clix...
          Laten we het er maar op houden dat ik een beetje onzeker ben geworden van sommige berichtjes die ik heb mogen ontvangen (foto's niet showcase waardig en ik zou foto's niet moeten beoordelen als ik geen kennis van zaken heb).
          Ik kan hierdoor niet meer zo goed inschatten wat nu wel een goede foto is en welke niet en waar mijn plaats is op dit forum. Vandaar dat ik maar veilig hier plaats, waar ik eerlijke en onderbouwde feedback krijg. Ik ben een beginner...het zijn alleen niet mijn eerste foto's
          Als je foto's in fotobeoordeling plaatst kan je nooit mis gaan


          De meeuw staat er knap op moet ik zeggen.

          Comment

          Working...
          X