Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brutale vlerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brutale vlerk


  • #2
    Re: Brutale vlerk

    Heeft er iemand frietjes zitten smullen 'on the beach'???
    Wel, dit brutale kereltje staat er mooi op
    Ik hou wel van de scherpte op het lichaam en de bewegingsonscherpte op de vleugels, dit benadrukt zijn snelheid en beweging!
    Voor mij is ie mooi

    Greets

    Lena
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Brutale vlerk

      Super
      Proficiat voor de gekozen parameters: 1/3200 sec met f=4.5 en fokaal = 100 mm.
      Zit vol beweging en actie.
      Zie dit wel zitten in HOF ( W.... )
      En mensen a.u.b. geen gelul over zee niet horizontaal.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Brutale vlerk

        Dank je Henri.
        Ehm, ik was aan het testen deze dag op het strand (zelfde dag als billen bloot en spetteren maar SC) en uti allerlei standen leken deze mij het beste, gezien het vele zonlicht (korte sluitertijd) maar toch mijn diafragma niet dichtknijpen vanwege de scherpte diepte, die ik beperkt wilde houden. Het is net een puzzeltje
        Waarom zijn dit volgens jou fantasistische parameters? Ik gebruik deze regelmatig in zeer zonnig weer. Gewoon benieuwd

        Ik heb de lijnen van het zand gevolgd...misschien had ik beter de horizon kunnen volgen.
        Ach wat....ik ben gewoon heel blij met de foto zoals hij is en!!!! dat ik rond dit tijdstip (zo'n 15.00) het wit nog onder controle heb kunnen houden. Beetje bij beetje leren we het wel
        tx voor de feedback henri en lena!!

        Comment


        • #5
          Re: Brutale vlerk

          de gekozen parameters zijn prima omdat:
          - zeer korte belichtingstijd om zeer snel bewegend onderwerp te bevriezen bij een fokaal van 100 mm; (aim, point and shoot)
          - goede diafragmakeuze om achtergrond onscherp te houden ( DOF ) en zodoende de nadruk leggen op de beweging

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Brutale vlerk

            Heel knap Monica en op het juiste moment. De rest is wel reeds gezegd.
            Toch nog een vraagje, heb je deze genomen in een snelle reeks op de camera 5-9 opnames per seconde continue ? Of was dit echt de enige opname op het juiste moment ?

            Dat is iets waar ik wel eens met zit, ofwel ben ik iets te vroeg of iets te laat, daarom gebruik ik regelmatig continue opnames ( 6 tot 9 opnames per seconde)


            Groet Flash
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Brutale vlerk

              Knap Monica... naar mijn gevoel hoort dergelijke foto al lang niet meer thuis in de beginnershoek.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: Brutale vlerk

                Leuke foto.

                Maar ik denk dat hij niet beginnershoekwaardig is

                Groeten Vince

                Comment


                • #9
                  Re: Brutale vlerk

                  Mooie rechttoe rechtaan kleuren. Lekkere compositie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brutale vlerk

                    Mooie foto, die de beginnershoek overstijgt hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brutale vlerk

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Heel knap Monica en op het juiste moment. De rest is wel reeds gezegd.
                      Toch nog een vraagje, heb je deze genomen in een snelle reeks op de camera 5-9 opnames per seconde continue ? Of was dit echt de enige opname op het juiste moment ?

                      Dat is iets waar ik wel eens met zit, ofwel ben ik iets te vroeg of iets te laat, daarom gebruik ik regelmatig continue opnames ( 6 tot 9 opnames per seconde)


                      Groet Flash
                      Dit is gewoon een losse flodder. Ik gebruik die stand eigenlijk nooit, dat je meerdere foto's achter elkaar schiet. (zou misschien wel moeten)
                      Mijn dochtertjes waren de meeuwen aan het voeren met koekjes (geen patat :P ) Ik heb gewoon gefocussed met een hele korte sluitertijd op het koekje, en klikt op het moment dat ik de meeuw in het "vizier" had. (100 mm...met telelens, je ziet niets van de omgeving en zeker de meeuw niet aankomen)
                      Het is voor mij dan de kick om net "dat" momentje te pakken. Je moet toch wat op het strand

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brutale vlerk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                        Knap Monica... naar mijn gevoel hoort dergelijke foto al lang niet meer thuis in de beginnershoek.
                        Dat is zo lastig clix...
                        Laten we het er maar op houden dat ik een beetje onzeker ben geworden van sommige berichtjes die ik heb mogen ontvangen (foto's niet showcase waardig en ik zou foto's niet moeten beoordelen als ik geen kennis van zaken heb).
                        Ik kan hierdoor niet meer zo goed inschatten wat nu wel een goede foto is en welke niet en waar mijn plaats is op dit forum. Vandaar dat ik maar veilig hier plaats, waar ik eerlijke en onderbouwde feedback krijg. Ik ben een beginner...het zijn alleen niet mijn eerste foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brutale vlerk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          ... Ik heb gewoon gefocussed met een hele korte sluitertijd op het koekje, en klikt op het moment dat ik de meeuw in het "vizier" had. (100 mm...met telelens, je ziet niets van de omgeving en zeker de meeuw niet aankomen)
                          Het is voor mij dan de kick om net "dat" momentje te pakken. Je moet toch wat op het strand
                          Misschien je techniek van het fotograferen iets aanpassen? Zelf doe ik het afdrukken, instellen van sluitertijd en diafragma met mijn rechter wijsvinger. Met mijn duim compenseer ik, stel het focuspunt in en stel scherp. Met mijn linker hand kies ik de uitsnede. Mijn rechteroog kijkt door de zoeker en links houd ik de omgeving in de gaten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brutale vlerk

                            met je duim stel je je focuspunt in en stel je scherp? Wat moet ik mij daarbij voorstellen Peter? Dat is een techniek die ik graag wil leren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brutale vlerk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              met je duim stel je je focuspunt in en stel je scherp? Wat moet ik mij daarbij voorstellen Peter? Dat is een techniek die ik graag wil leren.
                              Op mijn Canon kan ik met mijn duim op een joystick een AF-punt kiezen. Geen idee hoe het op jouw Canon geregeld is, maar dat is even de handleiding doornemen. Met persoonlijke voorkeuren kan je scherpstellen en meten loskoppelen. Met de knop AE stel je dan scherp en het meten gebeurt door de ontspanknop half in te drukken.

                              Comment

                              Working...
                              X