Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3x portretje van mijn schoonvader (update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3x portretje van mijn schoonvader (update)

    Ik heb het portretje genomen wat iedereen het meest aansprak,
    en ben even met Corel Paint Shop Pro Photo X2 bezig geweest met dit als resultaat.
    Ik heb eveneens het kader weggelaten omdat ik er nog niet uit ben hoe ik dit het beste aanpak.
    Laat maar iets weten wat jullie van deze poging vinden.

    Groetjes Norvi






  • #2
    Re: 3x portretje van mijn schoonvader (update)

    Norvi,

    ik werk zelf ook regelmatig met PSPX2 en ken het programmaatje aardig. Er valt meer te halen uit deze foto. Ik weet dat in je vorige topic mensen je het advies gaven om iets meer contrast in je foto toe te voegen...maar dit is wel ietwat veel. Daarnaast is de saturatie veel te hoog in deze foto's. Het softe (eenstaps korrelverwijderen?) vind ik zelf hier niet zo passen.
    Als ik je een tip mag geven: in PSP zit een functie: slimme fotocorrectie. Als je het blauwe symbooltje rechts op het schermpje aanklikt, kun je vanuit het origineel vertrekken. Je kunt dan heel nauwkeurig de zwarting, saturatie, helderheid etc zelf bepalen.

    Om je een idee te geven (misschien vind je het niets hoor en de kwaliteit is door het up-en downloaden dramatisch geworden) heb ik dezelfde foto ook in PSPX2 bewerkt. Ook heb ik de muur een beetje schoongepoetst. Als je het vervelend vindt, verwijder ik de foto's weer.






    En heel raar....maar dit vond ik wel passen (misschien wek ik wel de indruk dat het om een te oude krantenfoto gaat en krijg je er een vervelend gevoel bij, tis maar een idee)



    Comment


    • #3
      Re: 3x portretje van mijn schoonvader (update)

      Bedankt,
      Ik zou me wat meer op fotobewerking moeten toeleggen denk ik want de resultaten van jou foto zijn wel een stuk beter.

      Comment


      • #4
        Re: 3x portretje van mijn schoonvader (update)

        Oorspronkelijk geplaatst door Norvi Bekijk bericht
        Bedankt,
        Ik zou me wat meer op fotobewerking moeten toeleggen denk ik want de resultaten van jou foto zijn wel een stuk beter.
        Daarnaast is een goed uitgangspunt (een technisch goede foto) gewenst. PS voegt alleen maar wat toe. Is niet 'in de plaats van'.

        Comment


        • #5
          Re: 3x portretje van mijn schoonvader (update)

          Oorspronkelijk geplaatst door Norvi Bekijk bericht
          Bedankt,
          Ik zou me wat meer op fotobewerking moeten toeleggen denk ik want de resultaten van jou foto zijn wel een stuk beter.
          Dit is eigenlijk heel "basic".
          Je schuift zelf wat met het schuifertje van contrast en saturatie...tot je het mooi vindt. Meer is er aan de foto niet gebeurd (behalve muur gepoetst)


          Slimme fotocorrectie vind je hier:



          Nu kun je PSP de instellingen voor je laten kiezen en ze dan nog bij werken. Je kunt ook vanuit je origineel vertrekken en zelf de instellingen kiezen. Dan klik je op dat symbooltje (pijltje) waar ik de roze stip heb gezet. Je kunt voor geavanceerd kiezen (linker roze stipje) daar kun je ook de witbalans instellen en zwart-wit tinten toevoegen.





          Dat is alles...tis eigenlijk heel simpel

          Comment


          • #6
            Re: 3x portretje van mijn schoonvader (update)

            Oorspronkelijk geplaatst door Norvi Bekijk bericht
            Bedankt,
            Ik zou me wat meer op fotobewerking moeten toeleggen denk ik want de resultaten van jou foto zijn wel een stuk beter.
            Let wel goed op de basis van de foto, zoals peter zegt.
            Bij het bewerken viel me op dat de scherpte op de zonnebril lag ipv op e ogen van meneer. Nu kun je daar wel aan gaan pielen, maar echt mooier wordt het er niet van. Dus let op je focus en belichting...als dast goed zit kun je met bewerkingsprogramma's nog alle kanten op.

            Comment


            • #7
              Re: 3x portretje van mijn schoonvader (update)

              Al lijkt het heel simpel toch zal ik er wat tijd voor moeten vrijmaken.
              Ik heb het gisteren al eens bekeken en inderdaad je kan er wel wat mee bereiken.
              Het enige wat ik (dacht ik toch) al onder de knie had was het kloongereedschap en nog een paar van die gereedschapjes maar in de werkbalk "aanpassen en effecten" zit zo veel meer dat ik er bewust nog niet aan begonnen was maar de eerst volgende vrije dag ga ik het eens op mijn gemakske bekijken.
              Bedankt.

              Comment

              Working...
              X