Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rust Roest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rust Roest

    Een tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb. Gisteren zijn we gaan wandelen bij de Rode Berg en aan het einde van de wandeling stond deze schuur.



    Exif:

    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D60)
    Lens Focal Length: 28,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F10,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -4/6

    Ik denk dat de shutterspeed hier wat hoog is, maar de camera stond op A (av) stand.

    Wat vinden jullie ervan?

    Groeten,
    Jeroen
    ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
    Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

  • #2
    Re: Rust Roest

    Daar is toch een HDR of Tone mapping op uitgevoerd, niet?
    Ik zie toch een halo rond je schuur..
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Rust Roest

      Hallo,
      Foto is wel scherp, maar ik vind het onderwerp een beetje rommelig.

      Comment


      • #4
        Re: Rust Roest

        Je sluitertijd is helemaal geen probleem. F/8 zou ook al voldoende om alles scherp te hebben.

        Je hebt foto met hoge zon genomen want aan de rechterkant zijn de wolken overbelicht.
        Gebruik een polar of maak de lucht wat mee gesatueerder in PP. Beter neem de foto op een ander tijdstip (met zachter licht)

        Compositie is niet interresant. Het is inderdaad maar een rommeltje. less is more
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Rust Roest

          Ik heb inderdaad in Photoshop de belichting al aangepast, de halo rond de schuur kreeg ik maar niet goed. Ik vond het zo het minst opvallen, maar blijkbaar is dit toch niet zo goed gelukt Ik ben ook in Photoshop ook nog maar een beginner en heb nog niet alles geleerd ivm fotobewerking.

          De zon stond wel degelijk hoog, vandaar de overbelichte wolken. Wat is een polar juist? Is dat een filter? Ik heb er al een paar keer over gelezen, maar ik weet niet wat het zou verbeteren in deze foto bijvoorbeeld.

          Ivm de compositie begrijp ik wat jullie met "rommelig" bedoelen, er staat inderdaad wel heel veel op de foto

          Bedankt voor jullie leerrijke commentaren!
          ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
          Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

          Comment


          • #6
            Re: Rust Roest

            ja het is rommelig, maar wat wil je, je kan het daar toch niet eerst gaan opkuisen?
            Ik vind het een goede registratie van de toestand zoals hij daar is.
            alleen helt de schuur op de foto wel duidelijk naar rechts af, dat is jammer.

            Comment


            • #7
              Re: Rust Roest

              Een polarisatie filter is een filter waardoor je meer contrast krijgt in de lucht, hij zal de wolken blauwer maken, polarisatiefilter neemt ook spiegelingen op water en zo (deels) weg.

              Comment


              • #8
                Re: Rust Roest

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                alleen helt de schuur op de foto wel duidelijk naar rechts af, dat is jammer.
                De schuur staat eigenlijk op een helling (die van de Rode Berg in Westouter). Ik heb geprobeerd om de schuur recht te zetten, maar dat is niet gemakkelijk als de grond schuin loopt. Ik weet niet goed op welke lijn ik me moet baseren om ze mooi recht te krijgen. Volgens mij is die schuur ook niet 100% waterpas gebouwd

                @Beedee: bedankt voor de tip!
                ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
                Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

                Comment


                • #9
                  Re: Rust Roest

                  Met dat soort gebouwen weet je maar nooit hoe recht ze staan.

                  En anders in Photoshop een beetje sleuren en trekken. Veel ga je niet verliezen, opdat het maar om een paar graden gaat.

                  Ik zou eens terug gaan, de oude karretjes op de voorgrond leveren misschien nog een paar leuke foto’s op.

                  Comment

                  Working...
                  X