Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turkije shots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Turkije shots

    Dag mensen op BD.
    Ik was onlangs in Turkije en nam daar heel wat foto's.
    3 ervan zou ik jullie eens willen laten beoordelen.

    Vuur er dus maar op los, en alvast bedankt !

    Focus: 24 mm
    Diafragma: f 18
    Sluitertijd: 1/125 sec
    ISO: 200



    ------------------------------

    Focus: 22 mm
    Diafragma: f 11
    Sluitertijd: 1/250 sec
    ISO: 200



    ------------------------------

    Focus: 18 mm
    Diafragma: f 11
    Sluitertijd: 1/320 sec
    ISO: 200

    Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

  • #2
    Re: Turkije shots

    1° Jammer dat het topje van de minaret er niet bij opstaat. Wat mij betreft ook teveel "palmgeboomte" op de voorgrond die de aandacht van je hoofdonderwerp afleidt.

    2° Vind ik de beste van de drie. De balk komt goed uit de hoek. Ik zou hem wel nog rechtzetten want voor je 't weet overstroomt het eiland aan de rechterkant. Je onderwerp zelf zit ook nogal centraal en er is naar mijn gevoel ofwel teveel ofwel te weinig eiland zichtbaar in de achtergrond, probeer volgende keer je standpunt nog wat aan te passen en dan heb je een knappe

    3° Sorry, hier krijg ik het niet warm van. Je compositie komt wat rommelig over; ik weet alvast niet waar ik moet kijken.
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

    Comment


    • #3
      Re: Turkije shots

      Smaken verschillen...ik vind foto nummer 3 prachtig en eigenlijk de knaller van deze reeks. Er zit voor mijn gevoel een mooi lijnenspel in de foto die voor een lekker dieptegevoel zorgt.

      Comment


      • #4
        Re: Turkije shots

        1: Persoonlijk vind ik dit de foto met 't meeste potentieel. Zoals hij nu is kan je wellicht nog één en ander verbeteren door bijvoorbeeld perspectiefcorrectie toe te passen zodat 't gebouw opnieuw recht staat. Ook zou ik het vogeltje/vliegtuig wegclonen en rechts een stukje wegcroppen zodat het kleine stukje gebouw niet meer zichtbaar is. Zelf zou ik - na perspectiefcorrectie - ook eens een rechthoekige crop in portretstand proberen waarbij enkel de gebouwen en de rechtse palmboom overblijven. Misschien ook nog iets verscherpen. De kleuren zijn in elk geval in orde.

        2: De zee rechtzetten is echt wel een must. Voor de rest staat 't onderwerp nogal centraal, maar je hebt wel een mooie dieptewerking gecreëerd.

        3: Mooi scherp, kleuren zijn goed onder controle, maar de compositie is niet om van achterover te vallen... Probeer de volgende keer misschien eens met ofwel volledige gebouwen, ofwel details, maar geen twee halve gebouwen.

        Laat je vooral niet ontmoedigen en blijf posten.
        www.elwee.net

        Comment


        • #5
          Re: Turkije shots

          de eerste zegt niet veel (teveel palm, te weinig minaret)
          de tweede is een echt familiekiekje dat alleen maar interessant is voor degene die erop staat (en, inderdaad, het bad loopt leeg)
          ze zijn wel allebei lekker scherp en goed van kleur.
          De derde was waarschijlijk de moeilijkste. ik ston daar in April ook (Efeze) en heb me ook suf moeten zoeken hoe ik hier een beetje fatsoenlijke foto kon maken zonder 100.000 toeristen erop. Is best goed geslaagd.

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Turkije shots

            Bedankt voor jullie reacties.

            Ik zal aanpassen waar ik fout was, bvb op foto 1 die vogel of wat het ook is wegcroppen en zorgen dat het gebouw recht komt te staan.
            In foto 2 de zee die leegloopt . De persoon in kwestie is wel geen familie, gewoon een snuiter van turkije ergens (met hun rare manier van vis vangen).
            Van Efeze (foto 3) heb ik er vele genomen, maar inderdaad, daar mooie kiekjes maken zonder toeristen er op is wel heel moeilijk, vooral massaal veel Jappen aanwezig daar.

            In ieder geval al bedankt aan de personen die gereageerd hebben , ik kan maar bijleren en dat zou moeilijk zijn zonder jullie bijdrage in vorm van reactie.

            Thanks !!
            Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

            Comment

            Working...
            X