Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro

    Ik was een keer op de luchtmachtdagen met een vriend (die een nikon d50 heeft.) Hij had ff geen zin meer om foto's te schieten dus wou ik dat wel ff doen . Ik vond het zo leuk dat ik wel een keer zijn camera mocht lenen om te kijken of ik er misschien zelf een wou kopen. Nu heb ik besloten dat ik waarschijnlijk een canon 1000d ga kopen, maar ik heb nog steeds een nikon d50 te logeren. Hier een paar fototjes van .

    helaas heb ik (nog ) geen statief bij de hand en zijn ze dus uit de hand genomen.

    f/8
    1/200
    Nikon D50


    f/5.6
    1/80
    Nikon D50


    f/5
    1/1250
    Nikon D50


    of ?
    Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

  • #2
    Re: macro

    De eerste vind ik de beste

    Twee mist scherpte en de kont van de bij is minder interessant, drie boeit me niet echt. In elk geval veel plezier met je nieuwe hobby!
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

    Comment


    • #3
      Re: macro

      Technisch gesproken zijn 't geen macro's maar close-ups, maar dat maakt natuurlijk niet veel uit...

      De eerste is inderdaad de beste.

      De tweede is nu niet zo enorm geslaagd vind ik omdat de achtergrond aan de linkse kant de aandacht nogal afleidt van het onderwerp. Deze foto heeft naar mijn mening echter wel potentieel. Zelf zou ik eens proberen met een rechthoekige crop in portretstand met enkel de rechtse bloem erop.

      De derde is wat mij betreft een gewone snapshot van een mooi bloemeke, niets meer, niets minder.


      Gewoon blijven oefenen en blijven posten. En de 1000D is een prima toestel hoor. Voor macro fotografie zal je echter wel snel een macro lens bij willen. Close-ups zoals deze zijn met het kitlensje wel mogelijk.
      www.elwee.net

      Comment

      Working...
      X