Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn entree op bd - Heindonk -

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn entree op bd - Heindonk -

Mij eerst even voorstellen

Ik ben tegenwoordig een alleenstaande man uit de omgeving van Mechelen. Daardoor heb ik meer tijd gekregen om een sluimerende vlam weer te doen oplaaien. Namelijk de liefde voor de fotografie. BD ken ik al jaren en heb hier in het begin menig uren versleten. Toen zelf wat geprobeerd met een simpel toestelletje maar me nog niet echt verdiept in de materie.
    Na lang wikken en wegen heb ik mij een Panasonic FZ28 aangeschaft. Tot hiertoe is de kennismaking mij heel goed bevallen.

Hierbij de eerste test foto’s van het voorbije weekend. Buiten het bijsnijden naar 16:9 formaat zijn ze verder onbewerkt. Door de zon waren de lichtomstandigheden niet ideaal.

De zonnende planken vind ik wel geslaagd.

Hierbij gaat het over de weerspiegeling van de wolken.

De drie bruggen netjes op een rij. Om het wolkenspel zichtbaar te houden zijn de kleuren wat flets.

Bij alle drie mis ik hier een daar wat scherpte.

Hieronder lees ik wel jullie ongezouten mening. Alvast bedankt daarvoor.
    Last edited by Drumpy; 24 augustus 2009, 22:58.
    Alvast bedankt voor het komen kijken en de commentaren.
    Kurt's Photo Gallery op Flickr
    Sony a6600 met Tamron 18-300 f/3.5-6.3 en Tamron 17-70 f/2.8

Re: Mijn entree op bd - Heindonk -

ik ben zelf uit de regio (Boom) en ben er paar dagen geleden nog nachtfoto's gaan trekken in Klein Willebroek (Derde foto) en vind het jammer da je ni meer in detail bent gegaan. er zijn daar zoveel mooie zake om te fotograferen...
    ik ga er een van de dage nog eens naartoe voor een nachtopname van de ijzeren brug in foto 3
    ik ben naar daar getrokken voor nachtopnames van Boom en haar nieuw aangelegde kaai

Comment

Dit lijkt mij een mooie camera. Heel veel kan met de automaat gefotografeerd worden. Ik ben benieuwd of er ook foto's met een beperkte scherptediepte gemaakt kunnen worden.

Het gras op de voorgrond heeft geen toegevoegde waarde aan de foto. Naar mijn mening had de eerste foto wat dichter op de surfboards gemaakt kunnen worden. Dan had er wat diepte in de voorgrond gecreëerd kunnen worden. Nu is een wat plat vlak ontstaan.
      De sufboards zijn wel beeldbepalend. Deze board leiden mij door de foto. Op zich is dat een goed uitgangspunt voor een compositie.

Die diepte op de voorgrond die ik mis bij de eerste foto, is er in overvloed bij de tweede. Misschien is er wel wat veel voorgrond. Ik begrijp dat gekozen is voor de weerspiegeling van de wolken in het water, maar zijn de wolken het hoofdonderwerp in deze foto. Ik denk het niet. Wat is het onderwerp dan wel? Ik haal het niet uit de foto.

De derde foto is een duidelijke worsteling tussen de lucht en het kanaal met al zijn voorzieningen. Uit de kleurstelling en het contrast maak ik op dat je gekozen hebt voor de lucht. Dat is verrassend, want het zijn het kanaal, de brug en de sluis die de aandacht opeisen. Waarom zijn die niet helder weergegeven op de foto. In Photoshop kan het gehele plaatje betrekkelijk eenvoudig een gelijke kleurstelling en contrast krijgen. Zolang iemand nog niet thuis is in die wonderdoos, lijkt het mij gewenst om in elk geval het hoofdonderwerp in de juiste kleurstelling en contrast weer te geven.

Comment

In al de jaren ben je weinig vergeten, mooie compo's, goeie kadrage.
        Wat de scherpte die je mist betreft moet je misschien in de software (de nabewerking op de PC) nog wat aanpassen, daar kan je bepaalde onvermijdelijke problemen (te witte wolken bij extreem weer etc.) gaan bijtrekken. Uit je tekst veronderstel ik dat deze zo uit de camera komen, dat is uitstekend.

Comment

Working...
        X