Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I'm on fire

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• I'm on fire

en.. zoek de fout

55m, F5.6, 1.640, ISO200

Als de fout gevonden is. Ik vond deze zo fascinerend dat ik maar wat een het prullen geweest ben om de vuurspuwer los te krijgen van de achtergrond. Welke fotobewerking opties zijn voorhanden in zo een geval?
    Ik was stiekem stikjaloers op mijn buur met een toeter van een lens
    Ik vermoed niet dat ik met de instellingen er meer kon uitgehaald hebben?
    Al doende leert men...

Flickr

Re: I'm on fire

Staat er toch mooi op
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

Comment

een topper ware het niet van al die anachronismen

Welke fotobewerking opties zijn voorhanden in zo een geval?
      je hebt al blur toegepast op de mensen maar niet op het gras waardoor dit direct opvalt

maar ik vrees dat enkel een achtergrond zonder toeristen kan helpen
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        je hebt al blur toegepast op de mensen maar niet op het gras waardoor dit direct opvalt
        DAT was inderdaad de fout die je moest vinden. Ik zag niet hoe ik er een soort DOF in kon krijgen. Op het origineel is alles gewoon scherp.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          DAT was inderdaad de fout die je moest vinden. Ik zag niet hoe ik er een soort DOF in kon krijgen. Op het origineel is alles gewoon scherp.
          een dikke toeter met f2.8 of zelfs lager heeft je wel een mooie dof maar een gat in de portemonnee
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            een dikke toeter met f2.8 of zelfs lager heeft je wel een mooie dof maar een gat in de portemonnee
            Mijnen gebuur dus die daar ook stond te kijken (Toevallig geen BD'er? )
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Nena, het valt echt wel heel erg op dat je geblurred hebt... scherp gras, onscherpe mensen... misschien het gras ook nog blurren, voor en achter, maar dat zijn noodoplossingen.

Als je die man wil afzonderen, laten loskomen van de achtergrond, dan denk ik dat je hier een lager standpunt en een andere lens had moeten gebruiken. Op 55mm met F5,6, op een afstand van... 10, 15 meter ga je bijna altijd alles scherp hebben.
              Hoe kan je dit wel oplossen, met het materiaal dat jij hier gebruikt...
              - tellen (zie dof-master) en manueel scherpstellen, voor het onderwerp, zodat je vuurspuwer net achteraan in de DOF zit, en alles er achter wazig is; het is dus niet onmogelijk, maar moeilijk;
              - een andere lens gebruiken en vanop grotere afstand inzoomen;
              - een lens gebruiken die een groter diafragma toelaat, bijvoorbeeld F2.
              Weet dat DOF bepaald wordt door, de afstand tot je onderwerp, je brandpuntsafstand en je diafragma (ook de grootte van je sensor, is eigenlijk niet van toepassing voor DSLR's, die vergelijkbare sensoren hebben). Weet dat ongeveer 1/3 van de DOF voor je onderwerp ligt, en 2/3 er achter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                - tellen (zie dof-master) en manueel scherpstellen, voor het onderwerp, zodat je vuurspuwer net achteraan in de DOF zit, en alles er achter wazig is; het is dus niet onmogelijk, maar moeilijk;
                Bedankt. Dat wist ik wel allemaal, behalve de tip van het tellen en manueel scherptstellen. Lijkt me niet simpel.
                Vandaar ook mijn vraag hoe je dit met fotobewerking eventueel kunt rechtrekken. Ik had in een ander draadje gelezen van die Alien Skin Bokeh, maar de trial versie wil hier maar niet werken. Het is natuurlijk niet de bedoeling om altijd kunstmatig DOF te creeren, maar in dit geval zag/zie ik geen andere mogelijkheid.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Weet dat DOF bepaald wordt door, de afstand tot je onderwerp, je brandpuntsafstand en je diafragma (ook de grootte van je sensor, is eigenlijk niet van toepassing voor DSLR's, die vergelijkbare sensoren hebben). Weet dat ongeveer 1/3 van de DOF voor je onderwerp ligt, en 2/3 er achter.
                  ... en dus handmatig moet scherpstellen (ver) vóór het onderwerp.

Comment

Working...
                  X