Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oranje bloem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oranje bloem

    ben al een tijdje bezig met fotografie maar heb mij nu pas een spiegelreflex aangeschaft
    heb er al wat mee gespeeld en hier is een fototje waar ikzelf zeer tevreden van ben



    105mm
    f/8
    1/125
    iso kan ik niet terug vinden in exif
    Last edited by klakboem; 22 augustus 2009, 08:12.

  • #2
    Re: oranje bloem

    Eerst een tip wat mij betreft...
    3/4 van de posters in de beginnershoek begint met een foto van een bloem, of bloemen. Wat mij betreft, zijn bloemen best mooi en kleurrijk als onderwerp, maar een bloemenfoto moet al speciaal zijn om echt te boeien. Ik zou zeggen, kies eens een onderwerp, iets anders dan een bloem of een eendje, en probeer er eens iets van te maken... benader het langs verschillende hoeken, bekijk hoe het licht zit, speel met het licht, probeer er compositie in te krijgen... het forum staat bij "in focus" vol tips.
    Kijk naar foto's, en als je ze goed vindt, probeer je te verplaatsen in het standpunt van de maker, en hoe hij dit gedaan heeft.

    Wat deze foto betreft... een beetje een banale rechttoe/rechtaan registratie, en wat hem moeilijk kijken maakt, is dat er her en der over de foto verspreid, scherpe en onscherpe bloemen zitten. Kies voor één rustpunt, één onderwerp. Deze zou je bijvoorbeeld m.i nog kunnen verbeteren door er een vierkant van te maken, waardoor de ruimte naast de pot er af valt. Ik zou er echter niet te veel tijd in steken en opnieuw gan fotograferen. Kleurtjes zitten wel goed, licht lijkt goed gemeten, alleen mis ik wat lichtspel.

    Ik wil je niet afschrikken met mijn commentaar, maar gewoon aanmoedigen om verder te doen, te zoeken... ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar mijn ding, na enkele jaren...

    Comment


    • #3
      Re: oranje bloem

      Het is vooral de open ruimte linksonder en rechtsonder van de pot, die me stoort.
      Zoals FestinaLente zegt: maak er een vierkante van, door links en rechts wat weg te croppen en het wordt een betere foto.
      Het blijft dan nog steeds een weinig zeggende foto, maar dan krijg je soort behangpapier-patroon, dat zuiver esthetisch wel zijn waarde heeft.

      Comment


      • #4
        Re: oranje bloem

        Weeral bloemen, is een punt.
        We zitten er nu mee dus hier mijn beoordeling
        Je zegt dat je al een tijdje bezig bent met fotografie dus geen beginner.
        Ik vind dat je mooie kleuren hebt.
        Verspreide scherpte is een faforiet van mij. Sorry Festinalente mijn dada, ergens verkeerde kronkel. ik zal de uitzondering zijn die uw comment bevestigd meaculpa Chris

        Klakbloem hier zitten één of meerdere goede crop's in, wie zoekt die vind.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: oranje bloem

          Wat trek je het eerste als je een nieuw toestel uit zijn verpakking haalt?
          Binnen is het te donker. Dus ga je de tuin in. De hond of poes ziet jou met dat vervaarlijk ding aankomen en gaat er vandoor. Wat er over blijft zijn de bloemen.

          Waarom neem je daarvan foto's? Om te zien wat hij kan. Hoe goed de kleuren zijn en of het toestel nog wel zo goed in de hand ligt zoals in de winkel. Je gedachten gaan dus helemaal niet naar een fantastisch licht spel of boeiende compositie.

          Je wilt in de eerste plaats weten of het goed werkt. Omdat het jouw eerste apparaat is of je komt van een veel kleiner, sta je versteld van het resultaat. Degene, waarvan jezelf bijna van je stoel valt, kom je hier heel fier tonen.

          En wat is de kritiek. Te gewoontjes. Als je op dit, trouwens geweldig forum, meerdere uren hebt doorgebracht begrijp ik de kritiek wel. Maar
          "Probeer je eens te verplaatsen in het standpunt van de maker."
          Zo denk ik er toch over.

          Het is hier toch een beginnershoekje, dus verwacht ik hier niets anders dan huis tuin en keuken kiekjes. Boeiend of niet, je moet toch eerst de techniek onder de knie krijgen om verder te gaan.

          "Ik wil niemand afschrikken met mijn commentaar, maar gewoon aanmoedigen om verder te doen. Kritiek blijven geven, zowel positieve als negatieve."

          Dit moest er even uit.

          Nu de de foto, die heeft warme kleuren en lekkere scherpe kantjes om af te bijten.
          Alvast bedankt voor het komen kijken en de commentaren.
          Kurt's Photo Gallery op Flickr
          Sony a6600 met Tamron 18-300 f/3.5-6.3 en Tamron 17-70 f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: oranje bloem

            Oorspronkelijk geplaatst door Drumpy Bekijk bericht
            Wat trek je het eerste als je een nieuw toestel uit zijn verpakking haalt?
            Binnen is het te donker. Dus ga je de tuin in. De hond of poes ziet jou met dat vervaarlijk ding aankomen en gaat er vandoor. Wat er over blijft zijn de bloemen.

            Waarom neem je daarvan foto's? Om te zien wat hij kan. Hoe goed de kleuren zijn en of het toestel nog wel zo goed in de hand ligt zoals in de winkel. Je gedachten gaan dus helemaal niet naar een fantastisch licht spel of boeiende compositie.

            Je wilt in de eerste plaats weten of het goed werkt. Omdat het jouw eerste apparaat is of je komt van een veel kleiner, sta je versteld van het resultaat. Degene, waarvan jezelf bijna van je stoel valt, kom je hier heel fier tonen.

            En wat is de kritiek. Te gewoontjes. Als je op dit, trouwens geweldig forum, meerdere uren hebt doorgebracht begrijp ik de kritiek wel. Maar
            "Probeer je eens te verplaatsen in het standpunt van de maker."
            Zo denk ik er toch over.

            Het is hier toch een beginnershoekje, dus verwacht ik hier niets anders dan huis tuin en keuken kiekjes. Boeiend of niet, je moet toch eerst de techniek onder de knie krijgen om verder te gaan.

            "Ik wil niemand afschrikken met mijn commentaar, maar gewoon aanmoedigen om verder te doen. Kritiek blijven geven, zowel positieve als negatieve."

            Dit moest er even uit.

            Nu de de foto, die heeft warme kleuren en lekkere scherpe kantjes om af te bijten.
            Klakboem is geen beginner. Is er al een tijdje mee bezig. Als je dit zegt dan kun je verwachten dat je niet als beginnend beginner wordt beoordeelt. Ook niet als gevorderde.
            Hij heeft drie comments gekregen

            Festina die het geen goede vond

            Control-z die het geen goede vond maar wel als wallpaper wel vind dat hij waarde heeft.

            Mezelf ik vind dat er enkele sterke crop's inzitten vind de kleuren en scherpte goed.

            Wie zou er niet voor willen tekenen om dit soort van comments te krijgen

            Dat het weeral bloemen zijn laat zich zien in het feit dat er tot nog toe maar drie comments zijn geplaatst. Zeg maar twee want mijn mag je er niet bijtellen omdat ik de topic's zoek waar niet veel reaktie op komen. deze foto komt van het 6 blad.

            Begrijp ons ook dat we ook willen meegeven welk er boeiende onderwerpen en vooral welke niet boeiend zijn.
            Om geen misverstand te hebben, van bloemen en planten kan men zeer boeiende foto's maken
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment

            Working...
            X