Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ugly red eye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ugly red eye



    Shutter Speed: 1/99 second
    F Number: F/16.0
    Focal Length: 65 mm
    ISO Speed: 100
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

  • #2
    Re: ugly red eye

    Mooie foto, technisch in orde want de ogen zijn scherp, de compo valt mee, maar de achtergrond valt tegen, je verwacht geen insect op zo'n koele blauwe achtergrond, toch ?

    Comment


    • #3
      Re: ugly red eye

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Mooie foto, technisch in orde want de ogen zijn scherp, de compo valt mee, maar de achtergrond valt tegen, je verwacht geen insect op zo'n koele blauwe achtergrond, toch ?
      neen das waar meestal zie je deze op een bruine stinkende smurrie

      heb met die nieuwe lens al een betere tactiek

      eerst de waarde bepalen 1:1 of 2:1 of 3:1 of 4:1 of 5:1

      dan de compositie bepalen

      vooruit achteruit gaan voor scherp te stellen en **KLIK**

      deze foto is niet gecropt of bewerkt ;-)
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: ugly red eye

        Goed, op weg naar het macro forum nu.

        Comment


        • #5
          Re: ugly red eye

          Persoonlijk zou ik beestjes die op zo'n ondergrond zitten gewoon laten zitten.. is OK om te testen, maar voor een mooie geslaagde foto moet je al veel uithalen op zo'n ondergrond.

          Het standpunt vind ik ook iets te hoog. Ik zie liever een echt portretje, dus ter hoogte van de longitudinale as van de vlieg.

          Raar genoeg vind ik de foto ook niet echt scherp. Normaal zouden de facetten toch duidelijk te zien moeten zijn?

          En heb je een externe flits dat je draadloos of via een kabeltje gebruikt? Probeer dan de flitskop eens 45° tegen het uiteinde van de lens te zetten, en de flits zo breed mogelijk instellen.

          Comment


          • #6
            Re: ugly red eye

            Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
            Persoonlijk zou ik beestjes die op zo'n ondergrond zitten gewoon laten zitten.. is OK om te testen, maar voor een mooie geslaagde foto moet je al veel uithalen op zo'n ondergrond.

            Het standpunt vind ik ook iets te hoog. Ik zie liever een echt portretje, dus ter hoogte van de longitudinale as van de vlieg.

            Raar genoeg vind ik de foto ook niet echt scherp. Normaal zouden de facetten toch duidelijk te zien moeten zijn?

            En heb je een externe flits dat je draadloos of via een kabeltje gebruikt? Probeer dan de flitskop eens 45° tegen het uiteinde van de lens te zetten, en de flits zo breed mogelijk instellen.
            ik heb geen externe flitser...
            en voor 5:1 te trekken heb ik het echt nodig...
            want anders voor een goede belichting moet ik op een totaal verkeerde moment trekken...

            daarom ga ik in 1 keer sparen voor een twinflitser
            zodat ik nog steeds men beide handen vrij heb
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment

            Working...
            X