Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aquatopia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aquatopia

    geen simpele opgave om goede foto's te trekken in aquatopia
    verboden met een flitslicht te werken en visse die geen 2sec stilzitten...
    graag wat opbouwende commentaar

    f/5.6
    1/50
    ISO 800


    f/5.6
    1/50
    ISO 800



  • #2
    Re: Aquatopia

    niemand een reactie

    Comment


    • #3
      Re: Aquatopia

      Voor mij te fel gecropt op foto 1 en 3, ik denk dat de vissen er beter volledig op stonden of ten minste meer ruimte.
      "Nemo" is wel goed, mocht iets lichter, maar gezien de omstandigheden... Er zit wel een blauwzweem op, wsl door het licht van het aquarium, maar met fotoshop zou dat nog op te lossen zijn denk ik (de strepen op de vis zouden wit moeten zijn, zeg dat even tegen fotoshop en dat komt in orde ;-) ).
      Canon Eos 450D
      Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
      Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

      Comment


      • #4
        Re: Aquatopia

        Mijn favoriet is de eerste. Puur qua smaak dan, technisch kan ik jammer genoeg (nog) geen bijdrage leveren, ben het zelf nog allemaal aan het leren en uitzoeken .

        Bij de eerste heb ik het gevoel dat die even komt piepen wat er allemaal aan de hand is

        Comment


        • #5
          Re: Aquatopia

          Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
          Voor mij te fel gecropt op foto 1 en 3, ik denk dat de vissen er beter volledig op stonden of ten minste meer ruimte.
          "Nemo" is wel goed, mocht iets lichter, maar gezien de omstandigheden... Er zit wel een blauwzweem op, wsl door het licht van het aquarium, maar met fotoshop zou dat nog op te lossen zijn denk ik (de strepen op de vis zouden wit moeten zijn, zeg dat even tegen fotoshop en dat komt in orde ;-) ).
          hehe ik zal u moete teleurstellen maar enkel nemo is gecropt.
          de twee andere foto's zijn zo genomen

          Comment


          • #6
            Re: Aquatopia

            Eventjes een vraagje.
            Zou je kunnen zeggen dat voor dit soort foto's een Nikkor 35mm 1.8 AF-S heel geschikt zou zijn ?
            Ik ben absoluut geen kenner, maar ik zou zeggen : Aquatopia, donker, geen zoom nodig want je kan tot tegen het aquarium met je lens, geen flits toegelaten, dus een lichtsterke en snelle prime zou hier toch op z'n plaats moeten zijn ?
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment

            Working...
            X