Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One on One

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • One on One

    Ik heb onlangs de interesse in fotografie gevonden.
    Na wat leeswerk dat uiteindelijk een Canon SX10 IS gekocht en dan maar de bossen ingetrokken op zoek naar mooie plaatjes om te trekken .

    Dit is 1 van de eerste foto's die er uit is gekomen waar ik al bij al "tevreden" van was.
    Ik kan mij best wel inbeelden dat er heel wat mis mee is ( ), maar ik wou hem toch even met jullie delen.



    Bedankt alvast voor al de goede raad die jullie mij kunnen geven

    ik wil ook nog even meegeven dat de foto is zoals die van de camera is gekomen, op een crop na en dan de resize om aan de forumregels te voldoen.
    Last edited by Stevey; 20 augustus 2009, 16:29.

  • #2
    Re: One on One

    foto op zich is wel mooi maar je zal het nog horen hoor zit wat ruis op de achtergrond

    en ik denk dat de scharpte meer op het blad links van de libellen zit

    verder veel succes nog ben ook beginner en steun van elkaar kunnen we altijd gebruiken
    Nikon D60

    Comment


    • #3
      Re: One on One

      Oorspronkelijk geplaatst door Gio_320 Bekijk bericht
      foto op zich is wel mooi maar je zal het nog horen hoor zit wat ruis op de achtergrond

      en ik denk dat de scharpte meer op het blad links van de libellen zit

      verder veel succes nog ben ook beginner en steun van elkaar kunnen we altijd gebruiken
      Dat van die scherpte had ik ook al gezien. Ik vond vooral het beeld mooi, technisch is er een heleboel fout mee kan ik mij gerust inbeelden :-). Ik ben dan ook welgeteld 8 dagen bezig met mij te verdiepen in fotografie .

      Ik denk dat ik ook de verkeerde keuze heb gemaakt door niet meteen voor een SLR te gaan... Maar daar kan natuurlijk altijd iets aan gedaan worden :-).

      Comment


      • #4
        Re: One on One

        Scherpte is één van de belangrijste zaken in de fotografie.
        Tracht altijd op de ogen scherp te stellen. Leer handmatig scherpstellen omdat Autofocus niet altijd perfekt werkt
        Voor de rest de basistechniek doornemen want dat zal met zelfstudie moeten gebeuren
        Anders ben ik hier morgenvroeg nog bezig.
        Concentreer je nu op het scherp stellen zowel handmatig als op auto focus.
        Waarbij je toestel op auto staat wat de instellingen betreft.
        Dan kun je in uw exif zien welke instellingen je toestel heeft gekozen en bekijk dan het resultaat. Denk nu niet dat je op auto steeds perfekte foto's krijgt
        Post de resultaten.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: One on One

          Hey Robby,

          Bedankt voor je nuttige tips.

          Dit weekend heb ik een trip naar het fort van Breendonk gepland, dus ik zal je tips over het automatisch en manueel scherpstellen zeker proberen toepassen.

          Comment

          Working...
          X