Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 foto's bewerkt - graag commentaar.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 foto's bewerkt - graag commentaar.

    Hallo iedereen dit is men eerste post op dit forum. Ik zou graag met fotografie beginnen en daarom had ik graag wat commentaar gehad op onderstaande foto's beide genomen met een canon powershot A520. Daarna bewerkt met photoshop.
    Dank alvast




  • #2
    Re: 2 foto's bewerkt - graag commentaar.

    Hoewel 1 een interessante foto is qua compositie (doe die kat dat maar eens doen) is ze overscherp, voor mij is het effect 'erover'. Bij nader inzien staat de kat er wat scheel op, maar 't beest zal wel niet protesteren.

    2 is een ander paar mouwen, vrij saai qua onderwerp (geen a-typische wolkenformatie bvb.) en redelijk overstuurd to zelfs bijna verbrand, voor zover het op dit kleine exemplaar te zien is.

    Comment


    • #3
      Re: 2 foto's bewerkt - graag commentaar.

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Hoewel 1 een interessante foto is qua compositie (doe die kat dat maar eens doen) is ze overscherp, voor mij is het effect 'erover'. Bij nader inzien staat de kat er wat scheel op, maar 't beest zal wel niet protesteren.

      2 is een ander paar mouwen, vrij saai qua onderwerp (geen a-typische wolkenformatie bvb.) en redelijk overstuurd to zelfs bijna verbrand, voor zover het op dit kleine exemplaar te zien is.
      foto 1 had leuk kunnen zijn als hij niet zo overscherpt was! probeer bewerkingen subtiel te houden

      foto 2 is ook overgeshopt...
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

      Comment


      • #4
        Re: 2 foto's bewerkt - graag commentaar.

        Ik zou graag met fotografie beginnen
        Dan zou ik vooral me beginnen toeleggen op belichting, compositie en dergelijke en niet de omgekeerde weg bewandelen van al direct te gaan photoshoppen.
        Enfin, tis maar mijn idee hoor.

        Comment


        • #5
          Re: 2 foto's bewerkt - graag commentaar.

          De foto van de kat is inderdaad overscherp, dit valt meteen op. Wel mooie positionering (van de kat of de fotograaf).

          Comment


          • #6
            Re: 2 foto's bewerkt - graag commentaar.

            Oorspronkelijk geplaatst door larryd@ddy Bekijk bericht
            De foto van de kat is inderdaad overscherp, dit valt meteen op. Wel mooie positionering (van de kat of de fotograaf).
            alleen van de kat. De fotograaf heeft geen rekening gehouden met de storende achtergrond.
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

            Comment

            Working...
            X