Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloemen + diertjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bloemen + diertjes

    Na wat mis stappen te hebben begaan in de vorige post hoop ik het hier mee trg op een recht spoor te trekken

    Bij op bloem

    Exposure: 1/250
    Aperture: F5.6
    Focal Length: 55mm
    ISO Speed: 400

    Nog een bij

    Exposure: 1/250
    Aperture: F5.6
    Focal Length:55mm
    ISO Speed: 400

    En nog een beestje maar weet niet welk

    Exposure: 1/1600
    Aperture: F5.6
    Focal Length: 55mm
    ISO Speed: 400

    Vind zelf de eerste minst kwalitatief
    hulp altijd welkom
    Nikon D60

  • #2
    Re: bloemen + diertjes

    zoals je zelf zegt, de eerste is het minst kwalitatief vind ik ook. De vleugeltjes zijn wat overbelicht. De scherpte ligt ook op de bloem ipv op de bij (hommel).

    de tweede lijkt alsof de bij uitloopt maar daar kan je (volgens mij toch) niet veel aand doen.

    De derde is een mooie overzichtsfoto waarbij het beestje ferm sukkelt! Goed vastgelegd.



    Voor mij:de scherpte van de tweede foto op de hommel en de bloemen van de eerste foto

    WFJ

    Comment


    • #3
      Re: bloemen + diertjes

      Hoi,

      Foto 1: Scherpte ligt volledig verkeerd + (zoals men voorganger al zei) overbelichting op de vleugels. Maar volgens mij is er algemeen iets verkeerd met het kleur in de foto (zie ook het groen van de stengel -> heeft meer iets van blauw/groen.

      Foto 2: Bij is scherp maar zou nog scherpte zit vooral op het kopgedeelte, ik zie het liever nog iets meer. Volgende keer meer op de bij focussen, nu is een groot deel (rechts) van de bloem ook scherp, dit had beter op de bij gezeten. Wel jammer dat het een gele bloem is, waardoor de bij ietwat verdwijnt.

      Foto 3: Het is een overzichtsfoto maar weinigzeggend. De snuitkever (wat het volgens mij toch is) is niet echt duidelijk. Had liever iets meer macro gezien bij deze.
      Wel leuke combinatie van kleur wit (bloem) en zwart (kever)

      Het zijn alledrie leuke pogingen waar je vooral veel kan van leren (wat belangrijk is bij je eerste probeersels).
      Foto 1 valt voor mij direct af,foto 2 en 3 kunnen beter maar zijn verre van slecht. Als ik dan 1 moet kiezen ga ik voor foto 2.

      Veel succes

      Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: bloemen + diertjes

        Bedankt voor de reacties maar dit is toch allemaal maar met een 18-55 kitlens genomen

        maar ik lbijf proberen

        maar qua instellingen zit ok daar goed ofniet?
        Nikon D60

        Comment

        Working...
        X