Mijn eerste foto op BD...Hou enorm van honden en kwam deze St-Bernard tegen in Luxemburg. De gulden snede regel vond ik in deze foto niet werken. Meningen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
St. Bernard nadert bedachtzaam
Collapse
X
-
-
Re: St. Bernard nadert bedachtzaam
Vind ik persoonlijk zeer geslaagd. Je titel is dan ook goed gekozen.Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
http://fotoalbum.godderis.be
-
Dit is een lastige foto om te maken...
Het is zonnig en je wilt graag de details in het wit behouden (niet uitgebrand) en dat ziet er prima uit. Maar het zwart is nu behoorlijk dichtgelopen, de vacht vooral bij het oor,ziet eruit als een zwarte vlek. Dit is echt heel moeilijk om goed voor elkaat te krijgen.
De compo...die spreekt mij niet zo aan. Omdat je de foto van boven (vogelpersepctief) hebt genomen, lijkt de grote mooie kop op 2 dunne pootjes te staan. Zijn borstpartij is door dit standpunt niet zichtbaar.
Mijn advies is om door de knieen te zakken en op ooghoogte te fotograferen. Dan komt de st. Bernard pas echt goed uit...hier lijkt hij wat ielig.
Succes
Comment
-
Ik vind ook dat er eens mag afgeweken worden van de gulden snede regel. Bij deze foto lukt dit aardig, maar zo komt deze grote hond (die denk ik geen st bernard is maar een Berner sennen) wel wat zielig over en niet groot en stoer. Wat natuurlijk niet altijd moet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
Hou enorm van honden en kwam deze St-Bernard tegen in Luxemburg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk berichtDis is geen St-Bernard, maar een Berner Sennen!Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk berichtDis is geen St-Bernard, maar een Berner Sennen!
Maar deze staat er mooi op, persoonlijk slaag ik er zelden in om in zowel het wit als het zwart detail te behouden.
Mooi gedaan en mooie hond (maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld met mijn grote loebas hier in huis )
Greets
ps: dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Bernard is een st Bernard
Lena---------------------------------------------------------------
Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
www.lenafotografie.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk berichtKlopt, want ik heb er ook eentje
Maar deze staat er mooi op, persoonlijk slaag ik er zelden in om in zowel het wit als het zwart detail te behouden.
Mooi gedaan en mooie hond (maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld met mijn grote loebas hier in huis )
Greets
Lena
Mijn vorige hond was ook een Berner Sennen en leek nogal op die van de foto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk berichtIk heb nog getwijfeld welk ras het was. Ik kan alleszins zeggen dat het een erg grote Berner Sennen was.
Ze zijn allemaal groot, als ze kleiner zijn, zijn het appenzellers (kortharig).
Het is maar dat je het weet voor de volgende keer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk berichtDis is geen St-Bernard, maar een Berner Sennen!
Comment
-
Comment