Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stairs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stairs

ik zou niet weten waar et thuis hoort is 't nu natuur en landschappen of eerder architectuur? misschien een beetje van beide. nuja let the comments flow?

camera: canon eos 400d
    lens: 18-55mm f3,5-5,6
    diafragma: f7,1
    sluitertijd: 1/10
    iso: 200

Re: Stairs

Hoi,

Mooie foto op zich vind ik. Misschien staat de leuning net niet kaarsrecht en in het midden, waardoor het wat onrustig wordt.
    Persoonlijk zou ik de foto ook vanuit een iets lager standpunt hebben getrokken, maar ja, ben zelf slechts beginner dus weet niet of je hier wat aan hebt...

Comment

buiten het feit dat hij wat scheef staat vind ik hem best ok.
      Mss qua compositie volgende keer eens door de knieën gaan (of nog lager) en je scherpte richten halverwege de trap (zo wordt voor- en achtergrond onscherp)
      het is natuurlijk maar een suggestie he

grt,
      Raf
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

ik zou ook alles gelijk trekken
        dat je een symmetrie creeert

lagere camera positie zou misschien interssant kunnen zijn
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Zulke foto's kunnen het in mijn ogen enkel hebben van een doordachte compositie. goede belichting, scherpte en detail.
          Over de compo:
          Trapleuning mooi en verticaal in het midden plaatsen.
          Trapboorden netjes in de linker en rechter benend hoeken laten beginnen.
          Einde van de trap minder hoog in het beeld laten eindigen, toppen van de bomen hadden hier bij mogen opstaan.
          Belichting, scherpte en detail zijn behoorlijk
          Een klein wolkje aan de hemel zou altijd meegenomen zijn in monochroom, in kleur volstaat een lichtblauwe tot blauwe lucht meestal.

BTW, kinderkopjes of kasseien kunnen verrassende kleuren vertonen bij regenweer
          mvg,
          Ludo V.

Comment

Deze trap heeft heel wat potentieel, maar door de compositie (een beetje scheef, eventueel ontbrekende boomtoppen,ander standpunt zoals reeds gesuggereerd) komt deze niet helemaal over. Op zich een prachtige trap natuurlijk. Wel mooie kleuren.
            Groet,

Mark Mendonck

Comment

bedankt voor de tips zal er volgende keer zeker rekening mee houden.

ik wil wel even zegge dat de foto wrs niet scheef staat om dat ik rekening heb gehouden dat er bovenaan de trap een weg loopt en heb me dus gefocust om het daar recht te zetten. En dit was tijdens een heldere dag miss iets te vroeg/ te laat maar geloof net voor het blauwe uurtje of miss net erin. en symmetrie lijkt me te kloppen (miss klein beetje meer aan de rechterkant? ) en verticaal lijkt me moeilijk voor een trap die een knik heeft nuja ik zal erop letten volgende keer als ik zoiets doe en we zien wel waar we komen.

D_Reamzzz zei van een DoF te creeeren dat heb ik hier opzettelijk niet gedaan omdat de trap zelf al genoeg diepte heeft/geeft.
              Last edited by RDLPhotography; 19 augustus 2009, 13:49.

Comment

ik ken deze trap ook (Elsloo) en inderdaad die staat niet recht hoor de trap bedoel ik
                proficiat me e verjaardag vandaag
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

hij heeft wel iets ...
                  waar staat deze trap btw ?

Comment

deze trap ligt in Elsloo deelgemeente van Stein (nederland) vlak achter de grens in Maasmechelen eerste afslag
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Working...
                    X