Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogels uit Aarschot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogels uit Aarschot

Hallo allemaal,

Bij deze nog enkele vogels, getrokken op het kampement te Aarschot dit weekend.
    Laat de comments maar komen!

Groeten,

Lena

Last edited by Lena shoot; 18 augustus 2009, 14:30.
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Re: Vogels uit Aarschot

Lena, enige vorm van blauwzweem is hier welig aan het tieren, of het zou aan mijn laptopscherm moeten liggen.

Beste compo is de eerste, de derde verrast mij dan weer door die strakke blik met die oranje ogen.

Comment

Spijtig dat deze vogels niet in de zon staan, begrijpelijk maar voor fotografie toch een nadeel.
      nr1 mooiste compo maar voor mij bovenaan ietsjes te crap.
      Bij 2 EN 3mis ik wat scherpte al geven de grote blinkende ogen de indruk dat het scherp is. Als ze op het origineel scherp op staat trek ik mijn woorden hier terug.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Spijtig dat deze vogels niet in de zon staan, begrijpelijk maar voor fotografie toch een nadeel.
        nr1 mooiste compo maar voor mij bovenaan ietsjes te crap.
        Bij 2 EN 3mis ik wat scherpte al geven de grote blinkende ogen de indruk dat het scherp is. Als ze op het origineel scherp op staat trek ik mijn woorden hier terug.
        Robby
        Robbie, de scherpte bij 2 en 3 is inderdaad kantje boord
        Ze stonden onder de bomen in de schaduw, vrij donker, en door al het volk die voorbij kwam zaten ze niet stil, dus hoge sluitertijd, maar geen licht voorhanden ... en dan wilden ze mij nog niet aankijken ....
        enfin, ik vond ze als beginneling niet slecht en dacht bij mezelf: Hoe vaak zal ik nog de kans krijgen om deze beestjes zo upclose én personal te kunnen fotograferen, dus
        ... my best shot
        Volgende keer beter toch?!
        Ik was vooral in de ban van de oranje ogen

Greets

Lena
        www.lenafotografie.be

Comment

Persoonlijk vind ik de eerste kwa compo mooi,omdat hij ind wat donkerder is maar de uil kijkt ook "donker",en dat samen met zijn wat agressieve verenpracht staat het wel zo ,een kolibrie is mooi met zon en bloemen, een uil .....
          Maar dit is persoonlijk
          off topic ik ken dat grassbakje van een torenvalk? toch
          groetjes rick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
            off topic ik ken dat grassbakje van een torenvalk? toch
            groetjes rick
            LOL, ja,die bakjes stonden blijkbaar alom in Vlaams-Brabant dit weekend

Je foto's staan volgens mij in de juiste volgorde.

De eerste vind ik de mooiste, alhoewel ik hem toch wat donker vind. Kun je die niet nog wat oplichten?
            Kan het zijn dat ze ook wat ruizig zijn?

De derde 'toont' het onscherpst, maar Robby, volgens mij wordt het geaccentueerd door de achtergrond en bokeh die nogal druk is.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              LOL, ja,die bakjes stonden blijkbaar alom in Vlaams-Brabant dit weekend

. Kun je die niet nog wat oplichten?
              Kan het zijn dat ze ook wat ruizig zijn?
              .
              Ze zijn allen getrokken op het Middeleeuws kampement in Aarschot dit weekend.
              Alle 3 bij 400ISO, waarschijnlijk vandaar de ruis, vrij donkere omgeving in de schaduw, en het waren schichtige beestjes.
              De eerste oplichten verlies ik te veel detail en dan moet ik het contrast opschroeven en dan ziet het eruit alsof hij van de taxidermist komt ipv het kampement
              Het was een beetje schipperen.

TGreets

Lena
              www.lenafotografie.be

Comment

Als er niet genoeg licht is dan is dan is de oplossing als het niet anders kan wegens de beweging van de vogels, mischien de iso laag houden normale sluiterssnelheid voor dit soort fotografie en dan onderbelichten, niet te veel en dan met de computer alles oppeppen. Is dan wel meer werk maar kan mischien ook lonen.
                Anders moet de iso maar omhoog en dan moeten we de ruis er maar bijpakken. Bijzonderste is dat de scherpte goed is. Een foto waar de scherpte niet goed is gaat de ruis en andere fouten meer opvallen en storen dan bij een foto waar de scherpte in orde is. Dus eerst scherpte en dan de rest bij moeilijke omstandigheden
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                X