Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jonkvrouw van Horst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jonkvrouw van Horst

Terwijl gisteren half BD in Aarschot zat voor het Middeleeuws Kampement, zat ik (en misschien wel nog BD'ers, want ik zag er veel wandelende fototoestellen) in Horst voor de Kasteelfeesten.

Prachtige ridders en jonkvrouwen.
    Deze viel me heel erg op. Ze was eigenlijk aan het poseren voor een andere fotograaf (ik hoop maar dat het geen BD'er is, want dan zullen deze foto's wel een pak minder zijn dan die van hem - denk ik) en ik mocht ook even gebruik maken van haar poses. Ik durfde echter niet te veel van hun tijd in beslag nemen en dacht achteraf dat bepaalde zaken misschien wel beter konden.

Mijn voorkeur gaat naar de totaalfoto waar er misschien rechts beter wat meer ruimte was geweest. Daarna naar het close portret.

Alle tips en meningen welkom !

Nikon D50, 50mm
    ISO200

1/100 sec
    F4.5

1/160 sec
    F3.2

1/250 sec
    F2.8
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Jonkvrouw van Horst

leuke reeks en ga voor de tweede, maar vind de eerste de beste compo hebben. vraag ik me wel af, hoe je viool kan spelen met zulke lange nagels.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      leuke reeks en ga voor de tweede, maar vind de eerste de beste compo hebben. vraag ik me wel af, hoe je viool kan spelen met zulke lange nagels.
      grt,bouk.
      Ze speelde niet echt

Wat de compo van 2 en 3 betreft, hoe had jij de compo dan liever gezien?
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

mooie reeks met voorkeur voor de eerste

greets
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

Toch een sterke eerste... tweede bovenaan een stukje eraf, en voor mij had ze niet lensgericht hoeven te zijn. Derde... ietwat meer schouderdraai misschien. Ze kijkt daar ook een tikkeltje mistroostig.

Het valt me wel op hoe oranje de huidtinten zijn... niet dat het stoort, maar 't viel me direct op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Toch een sterke eerste... tweede bovenaan een stukje eraf, en voor mij had ze niet lensgericht hoeven te zijn. Derde... ietwat meer schouderdraai misschien. Ze kijkt daar ook een tikkeltje mistroostig.

Het valt me wel op hoe oranje de huidtinten zijn... niet dat het stoort, maar 't viel me direct op.
            De tweede heb ik ook niet-lensgericht, maar die leek zo op de eerste dat ik deze gekozen had.

De kleur.. dit zal mijn witbalans zijn. Ik heb ermee zitten knoeien. Enige wit in de foto dat ik kan gebruiken is de pupil, maar dat was dan zo blauwig. Ik heb dus wat een de kleurtemperatuur geschoven en dat gaf dan de warmere 'oranje' kleur.
            Heb je een tip hoe ik mijn witbalans goed kan afstellen?
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

de derde vind ik voor een portret veruit de beste qua beelduitsnede, pose en gezichtsuitdrukking.
              jammer alleen van de achtergrond. die kon rustiger.
              en van de huidskleur, maar dat valt te regelen. Dat het wit van de ogen dan blauw wordt is normaal, dat is door de lichtomstandigheden (reflectie van de lucht)

Comment

Vraag ik mijn eigen af waarom een jonkvrouw met en viool die toen nog niet bestond.
                Zou het zelfde zijn dat ze een horloge zou dragen. Dit verbrod voor mij het compo.
                Maar een gekregen paard mag men niet in de mond kijken

Ik mis hier scherptediepte aangezien de muur en de deur toch een mooie textuur heeft.
                Voor mij of een volledig scherpe achtergrond of volledig onscherp. Nu is het "nog vis nog vlees.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Ik mis hier scherptediepte aangezien de muur en de deur toch een mooie textuur heeft.
                  Jij had het diafragma verder dicht geknepen dan?
                  Misschien was het beter geweest. Ik kan het niet meer overdoen

Viool met jonkvrouw, je hebt een punt, maar ik vond ze de foto waard voor het kleed en haar mooi zijn alleen al.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Vraag ik mijn eigen af waarom een jonkvrouw met en viool die toen nog niet bestond.
                    Zou het zelfde zijn dat ze een horloge zou dragen. Dit verbrod voor mij het compo.
                    Maar een gekregen paard mag men niet in de mond kijken
                    Viool, juwelen (zeker de oorbellen), "floeren" kleed, open schoenen, losse lange haren... dat is allemaal niet middeleeuws.
                    Maar ja dat is nu eenmaal het verschil tussen het middeleeuws spektakel Horst en het middeleeuws reenactment in Aarschot

De eerste foto vind ik wel

Groetjes,
                    Kiona

Comment

Working...
                    X