Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

C'mon Punk, make my day!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• C'mon Punk, make my day!

Hier zijn 3 foto's van Mira, de hond van mijn vriendin. Mira is een Chow Chow (vrouwtje), een Chinese hond met blauwe tong.

Foto 1: Vandaar de titel van mijn post. Het kattenjong kwam even de hond uitdagen. Mira is echter te oud geworden om zich daar nog druk om te maken... Ik had liever het katje ook scherp gehad, maar veel tijd gaf ze me niet, want ze was snel weer weg.

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D60)
    Lens Focal Length: 38,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/6

Foto 2: Mira. Hier had ik liever wazigere achtergrond gehad.

Lens Focal Length: 48,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/1000 sec --> deze had veeeel lager gekunnen veronderstel ik... rond 1/50?
    ISO: 200
    Compensation: EV 2/6

Foto 3: Mira. Jammer dat de schaduw snel begon op te zetten. Mira ligt in de zon, maar de linkse kant is voor mij iets te donker. Meer croppen links zou dan weer afdoen aan de compo denk ik.

Lens Focal Length: 55,00 mm (18-55 mm F3,5-F5,6)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/6

Bedankt voor jullie reactie,
    Groeten,
    Jeroen
    Last edited by Neoray; 17 augustus 2009, 00:27. Reden: Twitterbalk verwijderd en foto's "onklikbaar" gemaakt, bedankt Jos
    ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
    Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

Re: C'mon Punk, make my day!

Drie heel mooie foto's . Vooral de eeste . Mijn eerste hond was trouwens ook een chow-chow .
    Canon 450 D ; lens 18-55 en 55-250 .

Comment

Beste,

Derde foto is voor mij de beste.

Om even te reageren op je eigen opmerkingen.

Foto 1:
      Jij zegt dat je lievere beiden scherp had, ik had dan liever de kat volledig scherp gehad.
      Volgens mij zou dit de titel (die op de kat slaat) meer kracht bij zetten. Maw de kat scherp op de voorgrond met de hond op de achtergrond. Maar dan was de hond (die in de foto's hoofdonderwerp is) niet meer zo zichtbaar natuurlijk. Tis een keuze

Foto 2:
      Als je de achtergrond nog waziger wil -> F zo laag mogelijk houden en scherpstellen op de kop. (zoals in foto 3 maw).
      Je opmerking ivm de shutterspeed, als ik me goed herinner is de regel: shutterspeed zo dicht mogelijk bij de focal length (in dit geval, 48mm -> 1/48) Denk dat het zo is.

Zijn alle drie toch goeie pogingen, zachte kleuren. Derde voor mij dus de beste

Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
        Beste,

Derde foto is voor mij de beste.

Om even te reageren op je eigen opmerkingen.

Foto 1:
        Jij zegt dat je lievere beiden scherp had, ik had dan liever de kat volledig scherp gehad.
        Volgens mij zou dit de titel (die op de kat slaat) meer kracht bij zetten. Maw de kat scherp op de voorgrond met de hond op de achtergrond. Maar dan was de hond (die in de foto's hoofdonderwerp is) niet meer zo zichtbaar natuurlijk. Tis een keuze

Foto 2:
        Als je de achtergrond nog waziger wil -> F zo laag mogelijk houden en scherpstellen op de kop. (zoals in foto 3 maw).
        Je opmerking ivm de shutterspeed, als ik me goed herinner is de regel: shutterspeed zo dicht mogelijk bij de focal length (in dit geval, 48mm -> 1/48) Denk dat het zo is.

Zijn alle drie toch goeie pogingen, zachte kleuren. Derde voor mij dus de beste

Grtz
        Bedankt voor je comment. Die regel van de shutterspeed heb ik inderdaad meestal in gedachten, maar ik denk dat mijn toestel dan op A mode stond (Av voor Canon denk ik). Mijn F getal was ongeveer het laagst mogelijk met die lens en die brandpuntafstand (zat op 48mm van de 55). Indien ik hier dichter gekropen was, zou dit dan een kleinere DOF opgeleverd hebben, of eerder het tegenovergestelde?
        Last edited by Neoray; 17 augustus 2009, 12:47. Reden: Typo's
        ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
        Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

Comment

Hoe dichter je komt, hoe kleiner je DOF
          (je kunt dit even zelf berekenen via de online DOF-calculator. Heel handig.)

De eerste spreekt me heel erg aan omwille van het contrast hond-kat.
          Daarna de 3de.

Voor de 2de had ik eerder meer ruimte verwacht aan de rechterkant van de hond omdat hij toch ook wel enigszins die richting uitkijkt.

De derde vind ik ook beter belicht dan de 2de.

Het lijken mij ook geen makkelijke beesten om de ogen goed op te lichten, want die zitten precies wat verdronken in hun vacht.

de 1/focal length regel is een houvast, maar als je wat beweging hebt van de hond, zul je met een 1/50 geen scherp beeld krijgen.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
          X