Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bootje collegafotograven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bootje collegafotograven

    De hollandse en belgische collega-fotograven in zuid holland




    Mooie dag

    Exif
    Camera Model: Canon (Canon EOS 50D)
    Lens Focal Length: 44,00 mm (EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 100
    Compensation: EV 1/3
    Last edited by canonfreak; 15 augustus 2009, 21:20.

  • #2
    Re: Bootje collegafotograven

    Beetje onscherp (bewegingsonscherpte ?) en de lucht is wat overbelicht, tenminste, dat kon beter dan het egale witte vlak dat je nu hebt.
    In een 50D zit meer hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Bootje collegafotograven

      Sluit me aan bij Zappa, ik zou wel niet in volle zon opnames maken zoals hier. Dat maakt het heel moeilijk eb het is vrij hard. Avond of ochtend licht zou deze plaat veel zachter maken.


      Groet Flash
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: Bootje collegafotograven

        ik snap'm nie ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Bootje collegafotograven

          KLopt
          het is onscherpe komt door bd sizer de raw is messcherp maar als ik de balans aanpaste werd de rest minder,en de keuze met zonstand had ik niet want dan is het bootje allang weg
          Het is ook dat het vogelliefhebbers met kilo s canon nikkon etc waren en met zo n schip en niet omdat het zo n fantastische foto is,als ik dat wil rij ik naar hellevoetsluis en kan ik kiezen wat ik wil maar het is mijn genre niet echt
          Het is ook nog flink puzzelen met die 50d indd maar als je een winkel heb kan je niet hele dagen spelen dan duurt het iets langer allemaal
          PS Wat snap je niet MM ?
          Groetjes rick

          Comment


          • #6
            Re: Bootje collegafotograven

            Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
            PS Wat snap je niet MM ?
            Net als ik snapt MM niet dat je een hele tekst met twee leestekens kan schrijven. Een komma en een vraagteken voor minstens 5 zinnen.
            BDsizer heeft nog geen enkele foto onscherp gemaakt, maar je winkel loopt hopelijk beter.

            Comment


            • #7
              Re: Bootje collegafotograven

              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
              KLopt
              het is onscherpe komt door bd sizer de raw is messcherp
              Uw RAW zal zeker scherp zijn maar als je zo een crop toepast en dan nog eens gaat resizen dan kan het resultaat echt goed zijn he ik snap ook niet waarom je zo maar een stuk uit een foto gaat croppen

              Groeten

              Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #8
                Re: Bootje collegafotograven

                dat ook ja, zappa,
                maar ik zie een foto van een platbodem, en die foto draagt de titel "collegafotograFen".

                dat dus.

                mm

                ps: hoog vereerd met de aanspreking "MM", maar das weggelegd voor DEZE meester.
                ik hou het bij kleine letters ...
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Bootje collegafotograven

                  God een spelfout....rofl....
                  zoals ik al zei het ging om de foto,dat daar een berg foto schieters op zaten en niet om een prachtfoto van een schip neer te zetten....(zoals ik net ook al neertikte)
                  Ik realiseer me dat hij beter in de fun hoek had gepast,daar word er niet zo op spelfouten gelet en dat soort dingen
                  De 2de crop ging om de naam van de boot :d
                  mvg Rick
                  PS Ik weet wel dat je iemand zijn naam met een hoofdletter begint incl meerdere voorletters en afkortingen........Ik maak me daar niet druk om zit hier voor te leren,oefenen en vooral een leuke hobby te hebben en eigenlijk betrap ik mezelf,dat ik nu door hier op in te gaan dus niet met mijn hobby bezig ben maar met een taaldeskundige.....
                  En ja de winkel loopt al 29 jaar prima
                  Last edited by canonfreak; 20 augustus 2009, 19:26.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bootje collegafotograven

                    Ik snap 'm nog altijd niet..
                    Maar ik veronderstel dat er naast jou, of toch in de buurt "een berg foto schieters op zaten" .
                    En wat wij dan te zien krijgen is een niet zo geslaagde foto van een boot (zoals je zelf zegt), zonder meer.
                    Euhm, leuk .
                    Rotterdam is ook een leuke naam trouwens voor een boot .

                    Sorry hoor maar dit ontgaat me compleet.

                    En als fotograaf vind ik wel dat je het meervoud moet kunnen schrijven.. maar ik heb al gemerkt dat jij niet de enige bent die het liever anders schrijft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bootje collegafotograven

                      god, freak, die spelfout kan me gestolen worden.
                      't is dat ik geen verband zie tussen de foto en de titel.
                      ik word ook niet boos als men mij op spelfouten corrigeert!
                      'k zal meer zeggen, ik ben ze dankbaar!

                      nu, op naar de volgende foto ...

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bootje collegafotograven

                        Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
                        zoals ik al zei het ging om de foto,dat daar een berg foto schieters op zaten
                        Waar zitten die dan?? Op die boot is niemand te zien. Of was plop op stap met zijne kodak

                        Beginnelingsvraag: hoe krijg je deze foto nu met een niet uitgebrandde lucht? Bvb blauwe lucht met wolkjes? Als je licht meet op de lucht is de boot te donker waarschijnlijk. Heb ik het juist dat HDR dan je enige oplossing is (dus meerdere foto's), of zo'n grijsverloop filter (of hoe noemt het, en zijn dan niet bvb de masten of het linker boven deel van het bosje te donker)?
                        Last edited by Buckie; 21 augustus 2009, 08:53.
                        Canon Eos 450D
                        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                        Comment

                        Working...
                        X