Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestoven beestje op bloempjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bestoven beestje op bloempjes

Ik heb enorm veel foto's gemaakt in de tuin, dit is een van de enige die gelukt is, het is een crop . Ik sta open voor alle commentaar (ik besef wel dat er de laatste tijd enorm veel beestjes en bloemetjes gepost zijn )

Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Re: bestoven beestje op bloempjes

Fotografie wil zeggen licht vastleggen. Om te beginnen zie ik dat de bloemen in de schaduw liggen. Wat niet ten goede komt aan de frisheid van de kleuren. Met iets reflekterend had je dit kunnen oplossen. Als je de wesp er afcropt lijkt het of deze bloemen in de sneeuw zijn gefotografeerd.
    Het diertje zit voor de helft in de zon en de andere helft in de schaduw.
    Onderaan mag er een goed stuk van de steel.
    Ik denk dat het hier ligt aan een slechte voorbereiding. Dit soort opname vergt een minimum aan voorbereiding. Als je zegt dat dit je beste is dan besef je zeker dat je niet goed bezig bent. Bekijk de basiskennis nog eens. Probeer ook eens van iedere foto twee foto's te maken. Eén met de settings die jij gebruikt en dan op auto. Zo kun je de foto's vergelijken en hun settings.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Het is idd een van mijn beste, bij de meeste foto's dat ik nam stond het beestje er wazig op en de bloemen scherp, ik heb geprobeerd om manueel scherp te stellen terwijl ik het toestel vast heb, maar met zo'n joystickje is dit niet makkelijk en als het scherp was vloog het beestje weg. Voor de flits was ik wat bang, ik heb een paar van zo'n bloemen genomen met flits en zo waren de bloemen overbelicht ...

Ik ben momenteel grotendeels bezig met de compo van foto's. Hieronder heb ik een stuk van de stengel weggedaan zoals je net voorstelde, zou er nog meer af moeten?

* Ik had al de foto's genomen met de voorgeprogrammeerde macrofunctie.

Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Crop vind ik beter
        Macro is geen gemakkelijke dicipline
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
        X