Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenzaam eendje... + UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eenzaam eendje... + UPDATE

Ik had deze evengoed in fotobeoordeling dieren kunnen zetten, maar ik denk dat ik van de diehards (ik noem geen namen ) hier misschien betere comments zal krijgen.
    Dit leek me wel wat... Ik moet wel toegeven dat ik wat geklooid heb met het originele.

+UPDATE: nog wat gepruld...

Nikon D50, 55mm
    f6.3
    1/100
    ISO200
    Last edited by Nena; 15 augustus 2009, 18:39. Reden: UPDATE, highlights, contrasten anders gezet
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Eenzaam eendje...

ik vind de eend heel mooi, maar het water is zo raar van kleur.
    lijkt me erg licht.
    maar ik heb er weinig verstand van ben zelf maar een beginner hoor.

groetjes maril

Comment

Om het eendje echt eenzaam te laten zijn, had je iets meer water moeten tonen links en onder het eendje. Ten aanzien van de compositie had je wellicht evenveel ruimte moeten laten boven en rechts van het eendje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
        Om het eendje echt eenzaam te laten zijn, had je iets meer water moeten tonen links en onder het eendje. Ten aanzien van de compositie had je wellicht evenveel ruimte moeten laten boven en rechts van het eendje.
        Je hebt misschien wel een punt, maar ik kon geen betere titel verzinnen. Eigenlijk was dat eendje zo eenzaam niet . Als je een betere titel weet...
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het grootste probleem bij deze foto is het wateropppervlak : de weerspiegeling van de heldere (en oninteressante) hemel verpietert de overigens mooie opname. Het eendje komt hierdoor op een bijna wit en weinig aantrekkelijke ondergrond te staan.
          Een ander camerastandpunt (meestal moet je proberen op een andere plaats t.o.v. van de zon te gaan zitten) is in dit geval de enige oplossing
          Wel het eendje netjes gevangen
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Het eendje staat er knap op Nena, mooi scherp en miss duck is mooi belicht
            Ik moet wel kariboe volgen wb zijn commentaar....de kleur van het water oogt niet prettig. Ik weet niet of je hier de kans had om aan een andere kant te gaan staan (soms is 45 graden draaien al genoeg)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Het eendje staat er knap op Nena, mooi scherp en miss duck is mooi belicht
              Ik moet wel kariboe volgen wb zijn commentaar....de kleur van het water oogt niet prettig. Ik weet niet of je hier de kans had om aan een andere kant te gaan staan (soms is 45 graden draaien al genoeg)
              Inderdaad zou ene andere positie ten opzichte van het licht en/of een polafilter geholpen hebben. Nu rest alleen nog PS. Probeer eens Hooglichten.

Comment

Inderdaad zou ene andere positie ten opzichte van het licht en/of een polafilter geholpen hebben. Nu rest alleen nog PS. Probeer eens Hooglichten.
                Peter...spreek het woord niet uit... ik zit de laatste dagen zo te sukkelen met die bewerkingen (ook al in andere topics veel vragen over gesteld ), meer bepaald met de selecties. Het lukt me maar niet deftig. Ik werk trouwens met GIMP of LR momenteel.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Peter...spreek het woord niet uit... ik zit de laatste dagen zo te sukkelen met die bewerkingen (ook al in andere topics veel vragen over gesteld ), meer bepaald met de selecties. Het lukt me maar niet deftig. Ik werk trouwens met GIMP of LR momenteel.
                  Voor hooglichten heb je helemaal geen selecties nodig. Ik kan mij niet voorstellen dat je niet in LR of GIMP de hooglichten (de lichte delen van de foto) kan aanpassen.

Comment

Voor hooglichten heb je helemaal geen selecties nodig. Ik kan mij niet voorstellen dat je niet in LR of GIMP de hooglichten (de lichte delen van de foto) kan aanpassen.
                    Werkt niet. Eigenlijk was mijn origineel heel erg onderbelicht en zou ik dus selectief de eend en het water apart moeten oplichten...
                    Als ik met de highlights werkt blijft het water inderdaad een 'rare' kleur hebben. Een ander standpunt was misschien beter geweest...

Ik heb nog maar wat gepruld en een update geplaatst. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het lijkt nu precies of de eend is er op geplakt
                    Last edited by Nena; 15 augustus 2009, 18:40.
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Werkt niet. Eigenlijk was mijn origineel heel erg onderbelicht en zou ik dus selectief de eend en het water apart moeten oplichten...
                      Als ik met de highlights werkt blijft het water inderdaad een 'rare' kleur hebben. Een ander standpunt was misschien beter geweest...

Ik heb nog maar wat gepruld en een update geplaatst. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het lijkt nu precies of de eend is er op geplakt
                      Als je met highlights werkt moet je altijd wat compenseren, heb je die met LR bewerkt? Zo ja, dan moet je na de highlights bewerking de zwarting, contrast en temperatuur bijpassen om het een beetje terug in orde te krijgen.... de eend heeft duidelijk last van overbewerking zonder compensering. Ik heb hieronder een link geplaatst waar ik het bovengenoemde heb geprobeerd. Ik heb wel nog een graduated filter er over geplaatst met photoshop elements. Als je liever hebt dat ik foto verwijder, laat me iets weten.

Link
                      NicoSansen.com - FLICKR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiuma Bekijk bericht
                        Als je liever hebt dat ik foto verwijder, laat me iets weten.
                        Link
                        Neen, zeker niet wegdoen hoor. We zitten hier om te leren he. Een ander kan er ook maar wel bij varen.

Ik snap je bedoeling. Ik heb na de highlights wel nog wat aan de schuivertjes geschoven, maar ik vind het echt moeilijk om het 'goed' te krijgen.
                        Die van jou oogt wel weer beter dan mijn update.

Ik vrees zowiezo toch dat we het water nooit 'perfect' zullen krijgen welke bewerking we er ook op los laten. Het oogt veel beter bij jou, maar nog niet lekker, vind ik.
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik vrees zowiezo toch dat we het water nooit 'perfect' zullen krijgen welke bewerking we er ook op los laten. Het oogt veel beter bij jou, maar nog niet lekker, vind ik.
                          Nee idd, lekker is ie niet. Maar blijven proberen zou ik zeggen!
                          NicoSansen.com - FLICKR

Comment

Re: Eenzaam eendje... + UPDATE

Het water is er wel op vooruit gegaan maar dit ten koste van het kopje . Dit effekt en nog beter kun je ook verkrijgen met een polarisatie filter. Het is wel een investering maar wel één dat de moeite waard is. Het is ook geen wondermiddel.
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                            X