Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gaiapark

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gaiapark

[IMG][IMG][/IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

vandaag een dagje naar het gaiapark geweest
    heel veel foto's gemaakt en het was dus heel moeilijk om
    er drie uit te kiezen.
    de eerste is achter glas gemaakt, vandaar een beetje dof vind ik zelf
    graag veel op en aanmerkingen zodat ik volgende keer nog betere
    foto's kan maken

groetjes maril

Re: gaiapark

De eerste foto heeft een lekkere compositie. Jammer dat die opname niet bewerkt is. In tegenstelling tot wat jij denkt, is dat wel degelijk mogelijk. Het glas maakt eigenlijk niets uit. Het enige waar je aan moet denken (bij het maken van de foto), is manueel scherp stellen (de automatische scherpstelling gaat meestal niet goed).

Comment

de eerste is een beetje flets van kleur hoewel ik de compositie schitterend vind
      de tweede is zowel van kleuren als compositie geslaagd en de derde vind ik super zo in close-up
      gr Eddy

Comment

hey,

de eerste heeft inderdaad veel potentieel wel jammer dat je niet hebt scherpgesteld op de ogen. Wat betreft trekken van achter glas: deze foto's worden inderdaad minder contrastrijk. Dit is echter snel opgelost door wat contrast toe te voegen in een beeldverwerkingsprogramma, ben zo vrij geweest dit snel even te doen:

(kan hem altijd weghalen als je wil)
        Maar je ziet dat er nu wel terug zwarte delen zijn, wat eigenlijk ontbrak in de originele foto.

foto 2 lijkt me algemeen wat onscherp, lijkt me een probleem van bewegingsonscherpte: sluitertijd 1/200 voor een brandpuntsafstand van 248mm*1.6 = 400mm dus moet je in principe best met 1/400s schieten.

Foto 3 is zeker geslaagd!!

Alvast goed bezig zou ik zeggen
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

wat de sluitertijd betreft kan ik mijn toestel dus beter instelling op sluitertijd(tv)
          nu heb ik de stand eigenlijk altijd staan op diafragma(av)
          of begrijp ik het nu verkeerd?
          In ieder geval alvast bedankt voor de reacties hier kan ik weer mee aan
          de slag.

groetjes maril

Comment

nee de AV stand vind ik zeker goed hoor voor natuur/dierenfotografie. Je moet alleen opletten op je sluitertijd, zoals ik zei. Dus concreet: ik zie dat je je foto aan ISO100 hebt geschoten, had je naar ISO200 gegaan dan had je hem op 1/400s kunnen trekken met dezelfde diafragmaopening!

--> als ik in AV modus (of A bij Nikon) trek dan regel ik het diafragma om scherptediepte te bepalen, en de ISO om sluitertijd te bepalen (altijd zo laag mogelijk als de mm's toelaten).

Hopelijk heb je hier iets aan
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

hier heb ik zeker iets aan
              bedankt voor de info.

groetjes maril

Comment

Working...
              X