Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben boos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik ben boos

Canon eos-1D Mark III
    f/10
    1/400
    iso 100

Last edited by jimmypop; 14 augustus 2009, 18:37.

Re: Ik ben boos

Sprekende foto.

Ik vind wel dat je een beetje dichterbij had mogen gaan, alhoewel ... dat "kleine boze mannetje in de grote wereld" heeft ook wel iets.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Erg leuk!
      Ik zou nog 1,5 cm van de onderkant croppen en de hemel wat bijschaven (ofwel lichter, ofwel donkerder). Het hele strand misschien wat highlighten..
      Mooi verhaal wel.

Comment

Als het op dat moment slecht weer was heb je een mooi sfeerbeeld met die donderwolk op het strand anders de kleuren wat oppeppen.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Het was niet echt slecht weer, hoe kan ik de kleuren het best oppeppen ?
          Heb al wat zitten proberen maar het lukt niet te best.

Comment

Ik vind het wel iets (surrealistisch) hebben.
            Ik herken er bijna zelf mijn zoontje in; ongeveer zelfde leeftijd, zelfde haarsnit en zelfde showgehalte.

Comment

welk programma gebruik je
              Robby

Comment

Erg sprekend, mooi kader, erg mooi!
                Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Dank u, voor de leuke reply's

@robby: paint.net

Comment

als je na het lezen van de titel de foto ziet, ben je verrast! je denkt een kind al mokkend in close-up te zien (pruilipje, boze ogen:-))) maar dit is een heel mooie en sprekende benadering van :het onderwerp is boos :-))mooie kadrage (dat iedereen is tegen mij-gevoel en dan dat rode broekje dat onmiddelijk in het oog springt: knap gezien

ik geloof dat de foto iets scheef staat...en de kleuren: ikweet het niet: misschien iets donkerder, of net iets oplichten???

Comment

De foto is ietwat onderbelicht, niet heel scherp, en staat een beetje scheef.
                      Je gebruikt slechts het middelste deel van het dynamische bereik van je camera, en in casu zou het beter zijn, het rechtse deel te gebruiken, door correct te belichten.
                      Voor je post op het internet, steeds de foto's ietwat verscherpen. Ook de saturatie van de gelen en blauwen mogen wat bijhebben...
                      Na 2 minuutjes photoshoppen, om voorgaand te verwezenlijken, kwam ik uit bij deze foto:

't Is nog niet 100% wat het moet zijn, maar m.i. toch al iets krachtiger. Als je hem graag weg hebt, laat maar een seintje per PM.

Ik vind het beeld op zich, en dan heb ik het niet over de techniek, wel heel goed gemaakt. De ruimte maakt hem voor mij interessant. Er zit een goede vlakverdeling in, en het rode broekje doet precies wat het moet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jimmypop Bekijk bericht
                        Het was niet echt slecht weer, hoe kan ik de kleuren het best oppeppen ?
                        Heb al wat zitten proberen maar het lukt niet te best.
                        Ik heb paint.net geinstaleerd. Leuk gratis program.
                        Wat mij opviel was het snelle verwerken van een opdracht.
                        De bewerkingen die Festinalente heeft uitgelegd vind je in "Adjusment" en "effekts".
                        Robby

Comment

Working...
                        X