Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koppig zijn...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koppig zijn...

Hey,

Een tijdje geleden had ik foto's geplaatst van Zuid-Frankrijk.
    Nu er is een waar ik enorm belang aan hecht en het is de spinneke. (komkommerspin)
    Mijn richting is vooral macro en wil mij daar in verdiepen.
    Ookal heb ik niet de perfecte camera graag zou ik weten wat beter kan om daar op te oefenen.
    Effen ter informatie is uit de vrije hand genomen op een boot.

exif:
    Camera Model: FUJIFILM (FinePix S602 ZOOM)
    Lens Focal Length: 7,80 mm ()
    Shutter Speed: 1/30 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 160
    Compensation: EV 0/100

M.v.g.
    Lander

Re: Koppig zijn...

Ik vind dat je foto wat van een schiderijtje weg heeft.
    Daarom heb ik wat met je foto gedaan in die lijn, als ik ze moet verwijderen geef dan een seintje aub
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

zoals robbydorine zegt, precies een schilderijtje.
      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Je mag deze gerust laten staan hoor van mij
        Enigste wat ik wel vind is dat die haren dan iets te zwart zijn tegenover de werkelijkheid.
        Maar kan natuurlijk zijn dat dit ook zo is, zal nog eens moeten het beestje zoeken

Comment

Straf he dat er hier niet meer reakties op komen. Of is het weer omdat het eens iets anders is
          Robby

Comment

Ik vind dit een geslaagde foto! De bewerking van Robby mag er wel zijn, het doet de spin veel beter uitkomen. Ik vind het wel wat jammer dat de achtergrond en de oranje band dezelfde kleuren hebben als de spin, het lijkt alsof het "lastiger" is om de details van de spin te zien. Ik denk dat het iets met contrast te maken heeft tussen de spin en de achtergrond, maar zeker ben ik daar niet van
            ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
            Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

Comment

Ook ik ben fan van beide foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neoray Bekijk bericht
                Ik vind dit een geslaagde foto! De bewerking van Robby mag er wel zijn, het doet de spin veel beter uitkomen. Ik vind het wel wat jammer dat de achtergrond en de oranje band dezelfde kleuren hebben als de spin, het lijkt alsof het "lastiger" is om de details van de spin te zien. Ik denk dat het iets met contrast te maken heeft tussen de spin en de achtergrond, maar zeker ben ik daar niet van
                Dat zul je mij eens moeten uitleggen want dat begrijp ik niet.
                Robby

Comment

vind beide foto's mooi qua kleuren, met een heel lichte voorkeur voor de bewerking van robbydorine
                  groetjes aline
                  groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Straf he dat er hier niet meer reakties op komen. Of is het weer omdat het eens iets anders is
                    Robby
                    Er schieten nogal wat foto's doorheen waar helemaal niet op gereageerd wordt Robby. (ook in beoordelingen) Ik was daar een beetje druk mee

Foto:
                    Grappig mooi spinnetje, maar inderdaad....de verscherpte aangepaste versie van Robby vind ik wel iets beter. Mooie DOF, frisse kleurtjes.

Comment

ik ben nog aan het twijfelen welke versie ik het best vind: de eerste is zo lekker soft en dan heb je de indruk dat het een totaal onschuldig beestje is die daar zit...ik vind de kleuren prachtig in combinatie met die 'gebloemde' softe achtergrond...de weerspiegeling is al een positieve bijdrage op zich :-)

bij de bewerkte versie zou ik mijn vinger niet durven in de buurt brengen van dat beest: bang dat ze onmiddellijk een stuk afhapt ofzo...maw bij de 2e foto komt de spin dreigender over (door de verscherping natuurlijk :-)
                      maar de DOF is wel aangenamer dan bij de eerste...

en aangezien ik een beetje softe!, zachtaardig!, sentimenteel persoon ben: ga ik voor de originele versie

Comment

Robby
                        Zeg je dat ook op de foto's op pagina 2 en 3 van de beginnershoek met amper 1 à 2 commentaren???

OT: Mooie eerste, bewerkte versie iets te fel. Originele compositie maar een beetje ontbrekende scherpte. Vind de kleuren wel heel mooi en die maken samen met de compositie de foto

Comment

Dat zul je mij eens moeten uitleggen want dat begrijp ik niet.
                          Robby
                          Mja, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Maar de kleur van de achtergrond komt overeen met de kleur van de spin (het buikje) en daardoor springt de spin er minder uit dan hij zou doen bij een andere achtergrondkleur. Naja, ik weet zelf niet goed of dit wel een goeie opmerking is
                          ~~Zet de tijd voor Eeuwig stil~~
                          Nikon D60 / Nikkor 18 - 55 / Nikkor 55 - 200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                            Zeg je dat ook op de foto's op pagina 2 en 3 van de beginnershoek met amper 1 à 2 commentaren???

OT: Mooie eerste, bewerkte versie iets te fel. Originele compositie maar een beetje ontbrekende scherpte. Vind de kleuren wel heel mooi en die maken samen met de compositie de foto
                            Zoals je weet geef ik hier maar een miniem aantal comments. Ik kom maar aan 4,04 comments gemiddeld per dag. Ik kan ze niet allemaal bekijken. Maar inderdaad als ik een topic tegenkom waar niet op gereageerd wordt dan zeg ik dat ook wel.
                            Maar ik zal mijn gemiddelde optrekken naar 10 comments gemiddeld per dag en zal er s'nacht nog een paar uur meer tegen aan gooien
                            Robby

Comment

Vind het gewoon jammer dat sommigen hier ongemerkt voorbij passeren...
                              Ik weet dat je aardig actief bent, maar ook wel regelmatig bij dezelfden en in dezelfde posts...
                              Maar ieder doet wat die niet laten kan...
                              Het is idd jammer dat er hier niet veel op gereageerd was, maar dat geldt voor zovelen, en ondertussen valt het hier wel allemaal mee, nee?

Groeten

Mipstoo

Comment

Working...
                              X