Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avifauna

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avifauna

    Ik ben in avifauna geweest. Dit is een dierentuin alleen voor vogels. Erg leuk om eens te bekijken. Ik hoop dat jullie de foto's ook leuk vinden. Ik vond met name deze drie erg geslaagd. Dus brand maar los.

    camera Sony alpha 350
    lens Sigma 70-300 Ex DG



    iso:100
    S:1/500
    A: f/5.6
    focal lenght: 300mm





    iso: 100
    S: 1/500
    A: F/5.0
    focal lenght: 200mm





    iso: 250
    s: 1/500
    A: f/5.6
    focal lenght: 300mm
    Last edited by Patricia-1976; 11 augustus 2009, 07:49.

  • #2
    Re: Avifauna

    Jammer van de kruin van de kraanvogel, vind je niet ?
    De ooievaar en de uil zijn wel goed, maar ik mis een klein beetje scherptediepte. De exif zit er niet bij.

    Comment


    • #3
      Re: Avifauna

      Kraanvogel ik denk dat je deze als verloren kunt beschouwen, volledig onscherp, het oog lijkt ook niet helemaal gezond.

      Ooievaar ik vind dit een mooi compo. In hofstade waar ik woon zien wij heel veel ooievaars die afkomstig zijn van Plankendael. het is zelden of niet dat je deze vogels in deze positie zien.
      Hier moet alles wat helderder gemaakt worden. Wat schuiven met de knopen voor het regelen van de schaduwen en de lichtere delen.Dan een beetje de kleurenverzadeging omhoog brengen en je hebt een mooi plaatje.

      De uil zou ik croppen links tot iets voor de kop en onderaan de blok,dan de blauwe lintjes wegclonnen. Het oog wat verscherpen en je hebt voor mij een tweede mooi plaatje.

      Zoals Zappa zegt gebrek aan scherptediepte. Bekij eens de theorie van de DOF en maak gebruik van de DOF calculator te vinden via google.

      Je moet er rekening mee houden dat je lens de beste resultaten geeft in zijn middenbereik van focus. Op zijn max kan het zijn dat je het onderwerp niet scherp krijgt. Komt daarbij nog de bewegingsonscherpte enerzijds van u, te vermijden met een statief en de beweging van het onderwerp. Dus maak u geen illusie wanneer je uw lens met de max van de focus gebruikt. Ga liever dichter bij en wanneer dit niet mogelijk is een kleinere focus nemen en daarna croppen met de computer.
      Een kleiner diafragma vergroot ook de scherptediepte.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment

      Working...
      X